سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت اولاند از مواضع خصمانه اوباما در قبال سوریه

فرانسوا اولاند در تماس تلفنی از مواضع خصمانه باراک اوباما در قبال سوریه اعلام حمایت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسکای نیوز:"فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه در تماسی تلفنی پس از اظهارات رئیس جمهور امريکا از مواضع خصمانه "باراک اوباما" در قبال سوریه تحمایت کرد و بر عزم خود برای مجازات نظام سوریه تاکید کرد.
يک مقام ارشد کاخ سفيد با اعلام اين خبر گفت گفتگوي تلفني اوباما و اولاند ، پيش از اعلام تصميم وي براي درخواست از کنگره براي حمايت از اقدام نظامي عليه سوريه، انجام گرفت.
پس از مخالفت روز پنجشنبه نمايندگان پارلمان انگليس با طرح دولت کامرون براي پيوستن به حاميان اقدام نظامي عليه سوريه به رهبري امريکا ، فرانسه تنها قدرت غربي در اروپا است که احتمالا در حملات آينده به سوريه شرکت خواهد کرد.
با اين حال اين مقام کاخ سفيد که خواست هويتش محفوظ بماند گفت تأخير ايجاد شده در آغاز اين حمله به علت تصميم براي مشورت با کنگره ، فرصت کافي را در اختيار کاخ سفيد قرار خواهد داد تا حمايت جهاني بيشتري را براي اين حمله بدست آورد.
وي افزود اوباما اين موضوع را هفته آينده در حاشيه اجلاس سران گروه 20 در روسيه مطرح خواهد کرد. اين اجلاس با حضور رهبران قدرت هاي برتر اقتصادي جهان برگزار خواهد شد.
مقامات دفتر اولاند در پاريس نيز ضمن تأييد اين گفتگوي تلفني افزودند سران دو کشور تأکيد کردند با وجود تصميم اوباما براي رايزني با کنگره ،‌همچنان «مصمم به اقدام (نظامي عليه سوريه) هستند.
اوباما گفت به اعتقاد وي حمله شيميايي به حومه دمشق به قدري شنيع و فجيع بود که وي با يک حمله نظامي محدود به آن پاسخ خواهد داد.
با اين حال اوباما گفت که به اعتقاد وي جلب حمايت کنگره براي آغاز اين جنگ امري مهم است.
برچسب ها: اولاند ، باراک ، حمایت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.