سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات فلسطينيان ساکن کرانه باختري عليه حمله احتمالي به سوريه

فلسطينيان ساکن سرزمين هاي اشغالي در شهر رام الله، نابلس و طولکرم عليه حمله احتمالي آمريکا به سوريه تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازشبکه تلويزيوني روسيااليوم، در چارچوب واکنش ها به احتمال حمله به سوريه،  امروز تظاهراتي در شهر رام الله و طولکرم در همبستگي با سوريه و مخالفت با تهديدات آمريکا به حمله نظامي  به دمشق برگزار شد.

يافا استيتي گزارشگر اين شبکه در رام الله در گفتگويي مستقيم از رام الله در اين باره گفت اتحاديه سراسري نويسندگان و اهل قلم فلسطيني خواستار برگزاري تظاهرات اعتراضي در اعتراض به آنچه حمله احتمالي آمريکا به سوريه ناميدند، شدند و گروههاي ملي نيز ديروز يک تظاهرات در شهر طولکرم برگزار کردند. ما همچنين شاهد برگزاري يک تظاهرات در شهر نابلس بوديم. در نتيجه يک جنب و جوش و قيام قابل توجه مردمي در کرانه باختري وجود دارد. عنوان اين قيام، مخالفت با هرگونه مداخله خارجي در سوريه و مخالفت با طرح هاي آمريکاي و مخالفت با توطئه عليه مردم سوريه است. معمولا در اين تظاهرات ها، پرچم سوريه برافراشته مي شود و برخي شخصيت هاي برجسته فلسطيني عضو سازمان آزاديبخش فلسطين بعلاوه نويسندگان و اهل قلم فلسطيني هم در اين تظاهراتها شرکت مي کنند. 

قطعا اين موضع مردمي با موضع  رهبري و گروههاي مبارز فلسطيني به طور کلي هماهنگ است که هرگونه تعرض نظامي به سوريه را به منزله مداخله خارجي در مسائل داخلي و خصوصي کشورهاي عربي مي دانند به همين علت ملاحظه مي کنيم که ابراز لطف و همدردي از ويژگيهاي اين تظاهرات هاي اعتراضي است که از علاقه ميان دو ملت سوريه و فلسطين سرچشمه گرفته است. برخي فلسطيني ها معتقدند سوريه دريچه اطمينان در منطقه و آخرين سنگر و دژ عربي براي مقاومت دربرابر آن چيزي است که آن را رويکرد و سياست هاي آمريکا و اسرائيل در منطقه مي نامند.
برچسب ها: فلسطین ، احتمال ، باختری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.