سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران:

بازار دارویی شرایط بهتری پیدا کرده /یارانه هدفمند به بیماران خاص اختصاص داده شود

چنانچه تخصیص ارز به موقع صورت گیرد و هماهنگی های بانک مرکزی و گمرک بیش از پیش شود میتوان امیدوار بود حداقل 3 تا 6 ماه آینده کمبود دارویی در بازار نداشته باشیم.

دکتر شهاب الدین جنیدی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  کنترل کمبودهای دارویی با کاهش بوروکراسی ها درثبت سفارش دارو ممکن میشود اظهار داشت:تسهیل در روند ثبت سفارش دارو و کاهش بوروکراسی ها از عوامل تاثیرگذار در کاهش کمبودها خواهد بود بطوری که با حمایت های صورت گرفته بازار دارویی شرایط بهتری را نسبت به قبل پیدا کرده است.
 
وی افزود:بیماران خاص ،صعب العلاج و بیمارانی که در دراز مدت از داروهای گران قیمت استفاده میکنند باید یارانه هدفمند و هوشمند به آنها اختصاص پیدا کند تا با توجه به تغییرات نرخ ارز مرجع به مبادلاتی و افزایش قیمت داروها قدرت خرید آنها کاهش نیابد.
 
وی با اشاره به اینکه در خصوص داروهای وارداتی و آنهایی که قیمت بالا دارند ممکن است قدرت خرید بیماران کاهش یابد بیان داشت:سازمان های بیمه گر و بیمه های مکمل  در حمایت از بیماران و کاهش بار مالی که از جیب آنها پرداخت میشود نقش موثری خواهند داشت./ع2
برچسب ها: دارو ، یارانه ، ارز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.