سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراقبت هاي پرستاري در بيماران با نارسايي مزمن قلبي نيازمند بازنگري است

روانسنجي ابزار كيفيت مراقبت پرستاري در نارسايي مزمن قلبي از ضرورت هاي ارتقاء سلامت محسوب مي شود.

مسعود فلاحي دكتراي تخصصي روان پرستاري در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، افزود: بيماري هاي مزمن مثل نارسايي قلبي مشكل جدي و پرهزينه سلامت عمومي در سراسر جهان هستند و در ايران نيز نارسايي قلبي از علل عمده ناتواني و مرگ و مير به شمار مي رود و با تغيير هرم سني و پيرشدن جمعيت جوان، امروز ايران در آينده اي نزديك بر شيوع آن افزوده مي شود.
وي گفتك بستري شدن براي نارسايي قلبي، علامت قرارگرفتن بيمار بر سر يك دوراهي مهم و حياتي است، چرا كه بيش از يك سوم آنها در 90 روز بعد از ترخيص، مجدد بستري مي شوند يا مي ميرند.

فلاحي اظهار داشت: طبق گفته كارشناسان، مشخص شده كه بيماران نارسايي قلبي در مديريت بيماري هاي خود، با موانعي مثل عدم درك علايم نارسايي قلبي، رژيم درماني پيچيده، محدوديت در تقبل فعاليت هاي روزانه و رفاه عاطفي روبرو هستند و بطور ناخواسته در سيستم مراقبت سلامت در حاشيه قرار دارند.

وي در ادامه گفت: چالش هاي بيماران با نارسايي قلبي و ارائه مراقبت بهينه اين بيماري نيازمند طراحي و روان سنجي ابزار كيفيت مراقبت پرستاري است تا بتوانيم شاهد ارتقاء كيفيت مراقبت از سوي پرستاران و از ديدگاه بيماران باشيم./ع2
برچسب ها: بیمار ، پرستار ، مزمن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.