سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هنرمندان استان‌ها اخلاق حرفه اي را رعايت مي‌كنند

یکی از داوران دومین جشنواره استانی تئاتر سوره ماه سمنان گفت: هنرمندان استان‌ها در رعایت اخلاق حرفه ای از بسیاری از هنرمندان شناخته شده، پیشی گرفته‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، فرشاد منظوفی‌نیا، مدرس دانشگاه و عضو هیئت داوری دومین جشنواره‌ استانی‌ تئاتر سوره ماه سمنان، اظهار کرد: در مراسم اختتامیه‌ دومین جشنواره‌ استانی‌ تئاتر سوره ماه سمنان، گروه‌ها و نفرات رقیب به شدت همدیگر را تشویق می‌کردند و این مسئله برای من خیلی قابل توجه بود.

وی علاقه‌مندی به تئاتر را در بین مردم و هنرمندان جوان استان سمنان،‌ بسیار خوب توصیف و خاطرنشان کرد: در زمان برگزاری جشنواره، علیرغم اینکه برخی از نمایش ها در ساعات صبح، یعنی در ساعات کاری-اداری اجرا می‌شد، شاهد استقبال خوب مردم بودیم. بخصوص در شهر شاهرود، مردم علاقه خاصی به تئاتر نشان می‌دادند. اگر این علاقه را در کنار شور و اشتیاق هنرمندان جوان این استان قرار دهیم، می‌توانیم افق درخشانی برای تئاتر سمنان متصور باشیم.

منظوفی‌نیا همچنین با اشاره به استعداد هنرمندان جوان استان بیان کرد: بدون شک جوانان با استعداد و پرشور سمنان نیاز به حمایت و هدایت دارند. من معتقدم اگر کارگاه‌های آموزشی به صورت مستمر و حرفه‌ای در حوزه هنری استان برگزار شود، حتما شاهد ثمرات بهتری خواهیم بود.

وی درخصوص ضعف سخت‌افزاری حوزه هنری سمنان تصریح کرد: آنچه مورد تحسین است،‌ همراهی و همسویی اداره‌ فرهنگ و ارشاد سمنان با حوزه هنری این استان است. اگرچه حوزه هنری این مرکز استانی امکانات چندانی برای اجرای تئاتر ندارد، اما برای برگزاری جشنواره‌ استانی سوره‌ ماه،‌ اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، همکاری خوبی با حوزه هنری سمنان داشت و همه‌ امکانات خود را در اختیار هنرمندان حوزه هنری گذاشت. این همکاری بار دیگر این را گوشزد می کرد که اگر نهادهای همسو، با هم همکاری مناسبی داشته باشند، هنرمندان و مخاطبانشان بهرمندی بیشتری خواهند داشت.

فرشاد منظوفی‌نیا در پایان با بیان اینکه آثار انتخاب شده از استان سمنان برای حضور در همایش منطقه‌ای جشنواره‌ سراسری تئاتر سوره‌ ماه، آثار درخوری اند، تشریح کرد: دو اثر از استان سمنان، یکی از شهرستان سرخه و یکی از شهر سمنان، برای همایش منطقه‌ای جشنواره‌ سراسری تئاتر سوره‌ ماه انتخاب و معرفی شده‌اند که با توجه به کیفیت آثاری که مشاهده کردیم، این امکان وجود داشت که حتی سه اثر معرفی کنیم، اما محدودیت همایش منطقه‌ای این فرصت را برای آثار استان سمنان فراهم نکرد، با این حال امیدوارم آثار تولید شده، اجرای عمومی موفقی داشته باشند و هنرمندانش بتوانند در دیگر رویدادهای استانی و سراسری، به نیکویی بدرخشند.

لازم به ذکر است، دومین جشنواره‌ استانی‌ تئاتر سوره‌ ماه سمنان هفته‌ گذشته، 4 و 5 شهریورماه، در شهرهای شاهرود و سمنان برگزار شد. هیئت داوران این جشنواره را فریبرز شیرینی، فرشاد منظوفی‌نیا، حسینعلی شوندی و مصطفی حسینی تشکیل می‌دادند.

گفتني است؛ بیست و دومین جشنواره سراسری تئاتر سوره‌ ماه، به دبیری دکتر رحمت امینی، نیمه دوم مهرماه در تهران برگزار می‌شود./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.