سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام‌والمسلمين پورمحمدي در مراسم توديع و معارفه وزير دادگستري:

نيامده‌ام موجب ارتقاي وزارت دادگستري شوم/ تلاش مي‌كنم كارگزار عدالت باشم

وزير دادگستري گفت: نيامده‌ام موجب ارتقاي وزارت دادگستري شوم البته اميدواريم اين اتفاق بيفتند، اما مردم از دستگاه قضايي انتظار تحقق عدالت را دارند و بنده تلاش مي‌كنم كارگزار عدالت باشم و عدالت را ارتقا بخشم.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام‌و‌المسلمين پورمحمدي در مراسم توديع و معارفه وزير دادگستري كه صبح امروز در وزارت دادگستري برگزار شد اظهار داشت: صميمانه از تلاش‌هاي دوست عزيز، صادق و پرهيزكارمان بختياري تشكر مي‌كنم چراكه وي صداقت خود را در تمام مراحل نشان داده و تعهدات خود را صادقانه پاس داشته است.

وي ادامه داد: رسالت اصلي همه ما اجراي عدالت در نظام اسلامي است و بايد سعي كنيم اين مهم رعايت و در جامعه اجرا شود چراكه با عدالت مردمان به صلاحيت و كفايت و سامان مي‌رسند و فرمانروايي و مديريت جامعه زماني در جاي خود قرار مي‌گيرد كه برپايه عدالت باشد.

حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي تاكيد كرد: بنده نيامده‌ام موجب ارتقاي وزارت دادگستري شوم البته اميدواريم اين اتفاق بيفتند، اما مردم از دستگاه قضايي انتظار تحقق عدالت را دارند و بنده تلاش مي‌كنم كارگزار عدالت باشم و عدالت را ارتقا بخشم.

وزير سابق سازمان بازرسي كل كشور افزود: ظرفيت وزارت دادگستري آن زمان بالا و ارزشمند خواهد بود كه ما گامي در جهت تحقق اعتدال و ا جراي عدالت برداريم.

وي تصريح كرد: حجم پرونده‌هاي قوه قضاييه، شكايات، ميزان دعاوي و گرفتاري‌هاي مردم مشكلات فراواني را به وجود آورده است و رسيدگي به اين موارد جزو دغدغه‌هاي اصلي وزارت دادگستري است.

وزير دادگستري تاكيد كرد: اين كه ما 9 ميليون پرونده قضايي داشته باشيم مهم نيست چراكه ما نمي‌خواهيم اين اعداد را تكرار كنيم قصد ما اين است كه در تحقق عدالت بكوشيم.

حجت‌الاسلام و المسلمين پورمحمدي اظهار داشت: ما بيش از 80 هزار حقوقدان داريم اما خروجي عدالت و حقوق عامه از برداشت عمومي در حد اين توانمندي نيست بنابراين بايد در اين راستا تلاش كنيم.

وي تاكيد كرد: دو نكته حساس در قوه قضاييه وجود دارد يكي در ارتباط با ديوان عدالت اداري كه نقش بسيار مهمي در اجراي قوانين در كشور دارد و ديگري در ارتباط با سازمان بازرسي است كه اين سازمان نقش مهمي در بهبود و ارتقاي دولت دارد بنابراين اميدوارم بتوانم در اين راستا نقش مكمل و مثبتي را ايفا كنم.

حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي تصريح كرد: اميدواريم با اصلاح نظام اداري، سلامت اداري، مبارزه با فساد و قانونمداري ونظم بتوانيم وزارت دادگستري را به شان عدالت برسانيم.

وزير دادگستري در پايان خاطر نشان كرد: اميدواريم به يك تفاهم و برداشت مشترك در جهت تقويت و تثبيت وزارت دادگستري و اجرا و تحقق عدالت دست يابيم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: تودیع ، مراسم ، پورمحمدی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.