سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

طلاق عاطفی مهمترین پیامد کاهش ارتباط کلامی بین زوجین

یک دکترای روانشناسی معتقد است، کاهش ارتباط کلامی بین زوجین آنها را به طلاق عاطفی می کشاند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دکتر مریم رئوفی گفت: ریشه کاهش تعاملات کلامی بین زوجین به تعارضات و اختلافات آنها باز می گردد که نمی توانند به درستی این اختلافات را حل کنند و برای اینکه به نزاع و تخریب بنیان خانواده منجر نشود ارتباط کلامی خود را قطع می کنند.

وی اظهار داشت: کاهش ارتباط کلامی بین زن و مرد بدترین اتفاق ممکن است، زیرا به جای حل مسائل و مشکلات و بیان احساسات خود با صحبت کردن، سکوت اختیار می کنند.

به گفته این روانشناس وقتی که سکوت بین زن و مرد حاکم شود همه احساسات و حرفها در وجود آنها جمع می شود و زمینه بیماری های روحی و جسمی را فراهم می کند.

رئوفی با تاکید بر اینکه کاهش تعامل بین زن و مرد آنها را وارد کمای عاطفی می کند، خاطرنشان کرد: این کمای عاطفی به طلاق عاطفی منجر می شود و پس از آن دو طرف در کنار هم زندگی می کنند بدون اینکه هیچ احساس و ارتباط کلامی بین آنها وجود داشته باشد.

وی در خصوص تاثیر اینگونه ارتباط بر فرزندان خانواده هم یادآوری کرد: کودکان نیز به واسطه یادگیری مستقیم و غیرمستقیمی که از والدین دارند سکوت کردن در تعاملات اجتماعی و ارتباط با جامعه را ترجیح می دهند و نمی توانند به درستی ابراز وجود کنند.

این روانشناس تصریح کرد: این فرزندان نمی توانند به راحتی در مقابل خواسته های دیگران بایستند و در معرض آسیب های اجتماعی قرار می گیرند.

رئوفی با اشاره به راهکارهایی برای افزایش تعامل کلامی بین زوجین، گفت: زن و مرد باید از کوچکترین مسائل زندگی تا مشکلات بزرگ را با همفکری و تعامل با هم حل کنند، بدون اینکه قضاوت و ارزشیابی نسبت به یکدیگر داشته باشند.

وی ادامه داد: زوجین باید به جای سکوت، انتقاد، طعنه زدن، سرزنش و تحقیر، به بیان مسائل زندگی و طرح راهکار برای آن بپردازند.

این دکترای روانشناسی معتقد است، مهمترین اصل در تعامل کلامی کیفیت این تعامل است و زوجین باید از ساعاتی که در خانواده کنار هم هستند حداکثر استفاده را داشته باشند./س

برچسب ها: کرمانشاه ، طلاق ، عاطفی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.