سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با تصویب هیئت وزیران؛

اعضاي جدید شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی تعيين شدند

هیئت وزیران، به منظور هماهنگی بین سازمانهای مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی اعضاي جدید شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی را تعیین کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد رئیس جمهور و به استناد اصول یکصد و بیست و هفتم و یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد؛ به منظور هماهنگی بین سازمانهای مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی متشکل از رئیس جمهور (رئیس شورا)، وزیران امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، امور خارجه، کشور، نفت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، دادگستری، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دبیر شورا تشکیل می شود. دبیر شورای مذکور از سوی رئیس جمهور تعیین می شود.

همچنین وظایف و اختیارات هیئت وزیران در قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری-صنعتی جمهوری اسلامی ایران- مصوب 1372- و اصلاحات بعدی آن (به استثنای تبصره (3) ماده (1) قانون مذکور) و قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران – مصوب 1384- (به استثنای تبصره (2) ماده(1) قانون مذکور) و سایر قوانین صرفا در خصوص مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی به وزیران عضو شورای مذکور تفویض می شود.

بر اساس این مصوبه، تصمیم گیری در خصوص امور اجرایی موضوعات یاد شده به اعضای شورا به عنوان نمایندگان ویژه رئیس جمهور و تصویب و اصلاح آیین نامه ها و مقررات مربوط به موضوعات یاد شده به وزیران عضو شورا تفویض می شود.

همچنین تصمیمات و مصوبات اکثریت اعضا یا وزیران عضو شورا (حسب مورد) در حکم تصمیمات رئیس جمهور و هیئت وزیران بوده و با رعایت ماده (19) آیین نامه داخلی هیئت دولت قابل صدور است.

این مصوبه، از سوی اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است. 

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.