سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انبارلویی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

منشور اخلاقی خانه احزاب معيار تعامل تشکل‌ها خواهد بود

عضو حزب مؤتلفه اسلامی گفت: منشور اخلاقی مصوب در خانه احزاب، معیار و ملاک فوق العاده‌ای برای تعامل احزاب است و می‌تواند مبنای مناسبات جدید احزاب، مطبوعات ، رسانه‌ها و جریانات سیاسی قرار گیرد.

"محمدکاظم انبارلویی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تدوین منشور اعتدال میان احزاب گفت: در دوران اصلاحات منشوری در خانه احزاب به تصویب رسید که از مفاد آن می‌توان به اصل رقابت سالم و سازنده، به رسمیت شناختن احزاب نام برد.
 
وی ادامه داد: تمام احزاب قانونی کشور این مفاد را پذیرفته‌ بودند و طبق آن افراد باید رای ملت را محترم شمرده، مداخله خارجی و قدرت‌های مخالف انقلاب را به عنوان اضلاع رقابت برنتابند تا سلامت انتخابات دچار مشکل نشده و بعد از انتخابات نیز این رقابت در جهت افزایش کارآمدی نظام قرار گیرد.
 
انبارلویی با بیان اینکه این مفاد در آستانه انتخابات دور دهم ریاست‌جمهوری توسط برخی از احزاب مخدوش شد، تصریح کرد: بعضی از افراطیون نخستین اصول مفاد اخلاقی منشور را رعایت نکردند؛ آن‌ها رای ملت را به رسمیت نشناخته و آن را به تهمت و دروغ و تقلب آلوده کردند.
 
وی اضافه کرد: برطبق این مفاد قرار بود افراد حمایت اپوزیسیون خارج‌نشین را برنتابند، در حالی‌که در آستانه انتخابات دولت دهم، یک جریان نیرومند خارجی به پشتیبانی بی‌بی‌سی، رادیو‌ آمریکا و اسرائیل از یک ضلع رقابت حمایت کردند و همین پشتیبانی آن‌ها حوادث تلخ فتنه 88، روز قدس، 13 آبان و 16 آذر 88   را شکل داد.
 
انبارلویی تاکید کرد: منشور اخلاقی مصوب در خانه احزاب معیار و ملاک فوق‌العاده‌ای برای تعامل احزاب است، چرا که این اصول بر مدار اعتدال و تعادل است و می‌تواند مبنای مناسبات جدید احزاب، مطبوعات ، رسانه‌ها و جریانات سیاسی قرار گیرد.
 
عضو حزب مؤتلفه اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مفاد این منشور اخلاقی یک مفاد ارزشی و معطوف به امنیت و حفظ اقتدار ملی است که در صورت رعایت و بکارگیری راهگشای مسیر تعامل خواهد بود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: منشور ، اخلاقی ، احزاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.