سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

آبرسانی بلندمدت از سد گاوشان به کرمانشاه 3 ساله است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه می گوید: در صورت تامین اعتبار، طرح بلند مدت آبرسانی از سد گاوشان به شهرکرمانشاه سه ساله به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دکتر محمد کل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح را 200 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تا کنون حدود 70 میلیارد تومان برای طرح آبرسانی از سد گاوشان به شهر کرمانشاه هزینه شده است.

وی گفت: در حال حاضر ساخت تصفیه خانه، مخازن و خطوط انتقال در دست اقدام می باشد که پیشرفت فیزیکی حدود 54 درصدی دارند.

به گفته این مسئول در طرح اضطراری آبرسانی از سد گاوشان که از سال گذشته وارد شهر کرمانشاه شد 700 لیتر در ثانیه آب به کرمانشاه می رسد، اما در برنامه بلند مدت قرار است سد گاوشان 2600لیتر در ثانیه آب به کرمانشاه برساند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با تکمیل طرح بلند مدت آبرسانی به شهر کرمانشاه، با حفظ منابع موجود نیاز آبی شهر تامین خواهد شد.

کهریزی اظهارداشت: در حال حاضر آب شهر کرمانشاه از چاه های میان دربند، عمرمل، سراب قنبر، چشمه طاقبستان، چاه ده پند و ... تامین می شود.

وی در خصوص کمبود آب در سایر شهرستان های استان هم افزود: در حال حاضر در پاوه، کرند و سنقر کمبود آب داریم که طرح آبرسانی به این شهرها در دست اجرا می باشد.

به گفته مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه طرح آبرسانی به شهرهای پاوه و سنقر با مجموع 75 میلیارد تومان اعتبار طی دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و آبرسانی به شهر کرند نیز قرار است با شش میلیارد تومان اعتبار انجام شود که زمان بهره برداری آن بستگی به تامین اعتبار دارد.

کهریزی تصریح کرد: اجرا طرح آبرسانی برای حل مشکل کمبود آب صحنه، کنگاور و هرسین نیز در دست مطالعه می باشد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، سد ، گاوشان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.