سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

مازندران قطب طیور کشور

مازندران با داشتن دو هزار و 84 واحد پرورش مرغ گوشتی و مادر قطب مهم صنعت تولید در کشور به شمار می رود و بیش از 60 درصد تولیدات آن به سایر استانها حمل می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت : طبق پیش بینی ها قرار است تا پایان امسال بیش از 300 میلیون قطعه جوجه یکروزه درجه در استان مازندران تولید و توزیع شود.

نگهدارافزود : در حال حاضر 18 کشتارگاه صنعتی طیور در استان وجود دارد که به اعتقاد متولیان امر، مشکلی در زمینه فرآوری آن وجود ندارد.

به گفته وی وابستگی به واردات علوفه ای، مشکل دارو و تامین برخی نهاده ها از جمله مسائل و چالش های فراروی صنعت مرغداری در استان به شمار می رود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به شرایط، اقلیم بسیار مناسب در استان برای پرورش و نگهداری واحدهای مرتبط با صنعت طیور در استان فراهم شده است.

نگهدارافزود: امروز مازندران به عنوان قطب پرورش طیور در کشور محسوب می شود و از نظر کمی و کیفی رتبه و جایگاه اول را بخود اختصاص داده است.

به گفته وی: با وجود 184 واحد مرغ مادر 31 درصد تولید جوجه یکروزه کشور به استان اختصاص داردو 12 درصد کل جوجه های پرورش مرغ گوشتی با سهم تولید معادل 11 درصد از کل کشور به این استان تخصیص دارد.

در حال حاضر، دو هزار و 84 واحد پرورش مرغ گوشتی در استان در حال فعالیت است که روزانه 600 تن مرغ آماده طبخ در استان وجود می شود واز مجموع این تولیدات 66 درصد به استانهای دیگر از جمله تهران ارسال می شود./س

برچسب ها: صنعت ، تولید ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.