سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالانه سه ميليون دستگاه گوشي تلفن همراه در کشور توليد مي شود/توزيع محصولات "جي ال ايکس" در خارج از کشور

در کشورهاي آسيايي کيفيفت محصولات ايراني را بهتر از محصولات چيني مي‌دانند و براي آنها كيفيت محصول مهم‌‌تر از قيمت آن است و اكنون چندين نماينده در خارج از كشور محصولات جي‌ال‌ايكس را توزيع مي‌كنند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛مهندس حميد سعيدي مديرعامل شركت ارتباط همراه گویا اروند توليدكننده محصولات جي‌ال‌ايكس در برنامه" پايش"با اشاره به اينكه اين شركت از سال 1386 آغاز به كار كرده است و اكنون تمامي مراحل توليد محصولاتمان را بومي‌سازي كرده‌ و طراحي محصولاتمان نيز اكنون در داخل كشور صورت مي‌گيرد تاکید کرد: که در كشورهاي آسياي شرقي مانند چين به دليل وجود شركت‌هاي مختلف توليدكننده قطعات، يك شركت توليدكننده نيازي به توليد قطعات مختلف ندارد و توليد آن را به شركت‌هاي مختلف مي‌سپارد اما با توجه به اينكه اين تكنولوژي در ايران يك تكنولوژي نوين به حساب مي‌‌آيد و اين شركت آغازكننده اين تكنولوژي بوده است بالاجبار بايد مجموعه‌هاي توليدي ساخت قطعات مختلف را ايجاد مي‌كرديم تا نهايتا در يك مجموعه به توليد نهايي برسيم.
 
مدیرعامل شرکت همراه گویا اروند گفت: این شرکت اكنون برد دستگاه‌هاي تولیدی را در داخل شرکت توليد کرده و  به تمامي دستگاه‌هاي توليد آن مجهز است و كارهاي ديگري نظير ساخت قاب و رنگ آن نيز در داخل كارخانه انجام مي‌شود.
 
وي در ادامه در پاسخ به سوالي در خصوص طراحي اين محصولات با تاكيد بر اينكه طراحي اين محصولات در داخل ايران انجام مي‌شود اعلام كرد براي اينكه يك محصول هزينه طراحي خود را تامين كند بايد 12 هزار دستگاه از آن توليد و به فروش برسد . اين هزينه در واقع تنها مربوط به طراح قاب و بدنه دستگاه است و هزينه طراحي‌هاي ديگري از جمله طراحي نرم‌افزار دستگاه هزينه‌هاي ديگري را در بر دارد.

مهندس حميد سعيدي در ادامه با اعلام اينكه ما اكنون به توليد سالانه سه ميليون دستگاه گوشي تلفن همراه رسيده‌ايم تاكيد كرد: با توجه به منطقه توزيع اين محصولات كه در داخل ايران است، اين ميزان توليد پاسخگوي هزينه طراحي و تحقيق و توسعه محصولات ما است اما در عین حال به دنبال توسعه شرکت و افزایش سهم خود در بازار هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اينكه گوشي‌هاي جي‌ال‌ايكس در رنج  پنجاه تا هفتصد و پنجاه هزار تومان عرضه مي‌شوند تاكيد كرد: در واقع اين قيمت‌ها يك سوم قيمت گوشي‌هاي مشابه شركت‌هاي خارجي هستند ولي هدف ما از ارائه اين قيمت رقابت با اين شركت‌ها نيست و تنها هدف ما بومي‌سازي اين صنعت و اشتغالزايي است و براي گسترش بازار در بسياري از نمايشگاه‌هاي خارجي نيز شركت مي‌كنيم.

مديرعامل شرکت ارتباط همراه گویا اروند در پاسخ به درصد داخلي‌سازي قطعات گوشي‌هاي اين شركت نیز اعلام كرد: به طور مثال در يك دستگاه گوشي تلفن همراه ما قطعات اصلي آن مانند سي.پي.يو  را از تايوان وارد مي‌كنيم و برخي قطعات ديگر مانند آي‌سي‌ها را از ژاپن و قطعات ديگر مانند آي‌سي شارژ گوشي را نيز از چين خريداري مي‌كنيم اما باقي قطعات مورد نياز كه تقريبا 80 درصد قطعات را شامل مي‌شود را در داخل كشور توليد مي‌كنيم.
 
وي همچنين از صادرات اين محصولات به برخي كشورهاي آسيايي خبر داد: اينكه در اين كشورها كاربران كيفيت محصولات ايراني را بهتر از محصولات چيني مي‌دانند و براي آنها كيفيت محصول مهم‌‌تر از قيمت آن است و اكنون چندين نماينده در خارج از كشور محصولات جي‌ال‌ايكس را توزيع مي‌كنند.

مهندس سعیدي در ادامه با اشاره به نوآوری‌های صورت گرفته در برنامه‌های این شرکت  تاکید کرد که پس از عرضه سيستم عامل اندرويد توسط شرکت گوگل، اين شركت اولين شركت در خاورمیانه بود كه استفاده از اين سيستم عامل در محصولات خود را در دستور كار قرار داد. 

مهندس سعیدی همچنین در خصوص خدمات پس از فروش محصولات این شرکت نیز اعلام کرد: اين شرکت برای تمامی محصولات فروخته شده هفت روز زمان بازگشت را در نظر گرفته که مشتریان می‌توانند محصولاتی را که نتوانسته نظر آنها را جلب کند به این شرکت بازگردانند.
 
وی در عین حال تاکید کرد که تمامی محصولات این شرکت از یک ماه گارانتی تعویض  و یک سال گارانتی تعمیر رایگان برخوردارند و پس از این مدت نیز تا 18 ماه خدمات پس از فروش برای محصولات این شرکت در 300 مركز خدمات پس از فروش در تهران و سایر مراکز خدمات پس از فروش در سراسر کشور عرضه می‌شود .

مدیرعامل شرکت ارتباط همراه گویا اروند از ورود این شرکت به بسترهای نرم‌افزاری نیز خبر داد و به طور نمونه از عرضه اپلیکیشن گفتگو خبر داد که به تازگی عرضه شده و امکانات لازم برای مکالمه رایگان صوتی و تصویری و همچنین ارسال متن و تصویر به صورت رایگان بر روی بستر اینترنت را فراهم می‌کند. 

این اپلیکیشن اکنون از روی وب‌سایت این شرکت قابل دانلود و بارگذاری است و به زودی نسخه‌های جدید آن با بهبود امکانات و رفع ایرادهای احتمالی عرضه خواهد شد.
 

برچسب ها: پایش ، گوشی ، بازار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.