سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاشمی‌نژاد در اولین کنگره ملی 17 هزار شهید ترور:

ثبت‌نام ایران به عنوان قربانی تروریسم در سازمان ملل / تروریست‌ها عمق انقلاب اسلامی را درک نکردند

دبیرکل بنیاد هابیلیان با بیان اینکه تروریست‌ها عمق انقلاب اسلامی را درک نکرده اند گفت: پس از 30 سال توانستیم برای اولین بار نام جمهوری اسلامی ایران را به عنوان قربانی تروریسم در سازمان ملل قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "محمدجواد هاشمی‌نژاد" دبیرکل بنیاد هابیلیان در اولین کنگره ملی 17 هزار شهید ترور که صبح امروز در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، به تشریح برنامه‌ها و اهداف این کنگره ملی پرداخت.
 
هاشمی‌نژاد اظهار داشت: ما از بسیاری از سفرای کشورهای خارجی و اروپایی دعوت کرده بودیم، همچنین این دعوت از سفرای کشورهای اروپایی نیز صورت گرفته بود  چون بخشی از اتهاماتی که از ترور و تروریست وجود دارد، متوجه آنهاست، آنها نیز از این دعوت سرباز زدند.
 
وی ادامه داد: تروریسم در کشور ما بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی قدمت دارد، از ابتدای پیروزی انقلاب و از همان ماه‌های اول، اولین حربه‌ای که دشمن علیه ما بکار گرفت ترور بود. تصور آنها این بود که حذف فیزیکی رهبران فکری جمهوری اسلامی ایران کشورمان را دچار هرج و مرج خواهد کرد و می‌توانند از این طریق به اهداف شومشان دست یابند.
 
هاشمی‌نژاد تصریح کرد: هرچند شاید تصور آنها غلط نبود اما بهتر است بگوییم که تروریست‌ها عمق انقلاب اسلامی ایران را درک نکرده بودند و هیچ‌گاه پشتوانه مردمی را پیش بینی نمی‌کردند.
 
دبیر کنگره ملی 17 هزار شهید ترور اظهار داشت: در جریان ترورهای عظیمی که علیه کشورمان انجام شد، شهادت دو رئیس قوا مردم به صورت گسترده بسیج شده و پشت سر دستاوردهای خود ایستادگی کردند؛ این رمز بقای جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی ادامه داد: وضعیت ترورشده‌ها در کشور ما وضعیت خاصی است، این همه از مسئولین ما به شهادت رسیده‌اند، این تعداد آمار حقیقتا در دنیا بی‌نظیر است.
 
این جنایات همه در سطوح مختلف اعم از پیر، جوان و کودک انجام شده است، اما در این میان حمایت علنی کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی نکته حائز اهمیت و تعجب‌آور است.
 
هاشمی‌نژاد ادامه داد: در میان‌ آمارهای ترور شده از میان گروه‌های تروریستی بیشترین آسیب‌ها از سوی گروهک تروریستی منافقین علیه کشورمان بوده است، به گونه‌ای که آمار 12 هزار شهید ترور به تنهایی مختص این گروهک جنایتکار است.
 
دبیرکل بنیاد هابیلیان تصریح کرد: در این میان گروهک تروریستی منافقین به طور رسمی این جنایت خود را به عهده گرفتند و حتی مجامع بین‌المللی به وضوح این جنایت آنها را اعلام کرده‌اند.
 
هاشمی نژاد اظهار داشت: مجامع بین‌المللی به صراحت اعلام می‌کنند که گروهک تروریستی منافقین به شدت مورد نفرت مردم ایران قرار دارد، هزاران هزار نفر از مردم مظلوم ایران به دست آنها کشته شده‌اند اما در عین حال شاهدیم که زنجیره‌ای از این گروهک تروریستی در کشورهای غربی به فعالیت می‌پردازند.
 
وی افزود: در سراسر اروپا در حدود 20 سال قبل به 13 سفارتخانه ما حمله کردند و این در حالیست که حتی یک نفر بابت این موضوع دستگیر نشده است، دیپلمات ما را با تبر کشتند و حتی یک نفر هم در این جریانات بازخواست نشد.
 
دبیر کنگره ملی 17 هزار شهید ترور تصریح کرد: گزارش اداره حفاظت از قانون اساسی آلمان چندین جرایم از گروهک تروریستی منافقین اعلام کرده، درحالی که حتی یک نفر هم بازداشت نشده و درباره این پرونده اعتراضی نکردند.
 
هاشمی‌نژاد تاکید کرد: اعضای رسمی و درجه بالای این گروهک تروریستی به راحتی در کنگره‌های آمریکا رفت و آمد کرده و حتی اعضای کنگره آمریکا به طور وسیع از آنها حمایت می‌کند و این خود برخلاف قوانین بین‌المللی است و مجامع بین‌المللی همه نوع امکانات اطلاعاتی و لجستیکی در اختیار آنها قرار می‌دهند.
 
وی تصریح کرد: اگر قرار بود جمهوری اسلامی ایران به امید دنیا باشد، امروزه باید از وضعیت اسفناکی برخوردار می‌شد، ما یادگرفته‌ایم به کمک حمایت مردم چگونه روی پای خود بایستیم
 
هاشمی‌نژاد تاکید کرد: امروزه فضای تروریسم فضایی متفاوت شده، جامعه اسلامی و کشور ایران کشوری قدرتمند است کشوری که در همسایگی آن اقدامات تروریستی انجام می‌شود اما با توجه به حضور گسترده مردم و همچنین وجود مقام معظم رهبری کشورمان با قدرت در برابر این جنایات ایستادگی می‌کند.
 
هاشمی‌نژاد با تاکید بر اینکه امروزه با سبک جدیدی از تروریسم در دنیا قرار داریم، اظهار داشت: بنیاد هابیلیان در حدود 8 سال است که تشکیل شده، این تشکل که پشتوانه خون شهدا است توانسته موفقیت‌های بزرگی را بدست آورد.
 
دبیرکل بنیاد هابلییان با بیان اینکه وظیفه روشنگری جامعه برعهده ماست، تصریح کرد: گروهک تروریستی منافقین پس از حضور و اشغال آمریکایی‌ها در عراق شروع به پوست‌اندازی کرده و تلاش کرده تا پیشینه جنایات خود را تغییر دهد که متاسفانه کشورهای غربی هم در حال کمک کردن به این جنایات هستند.
 
هاشمی‌نژاد ادامه داد: جنایات سازمان یافته گروهک تروریستی منافقین نقطه ضعف آنها بشمار می‌رود و این میان خانواده معظم شهدا پتانسیل بسیار قوی و ظرفیت بالایی برای ما و کشورمان به شمار می‌رود.
 
وی تصریح کرد: برای اولین بار پس از 30 سال نام جمهوری اسلامی ایران را به عنوان قربانی تروریسم در سازمان ملل قرار دادیم.
 
وی تاکید کرد: جمع آوری اسناد و مدارک و اسامی شهدا توسط فرزندان آنها موجب شد تا مرکزی تخصصی مربوط به رسیدگی به امور شهدای خود ایجاد کنیم.
 
هاشمی نژاد از مسئولین کشوری برای پیگیری مسئله مهم تروریسم درخواست و به انواع دیگر تروریسم اشاره کرد و گفت: امروزه تروریسم فرهنگی، سایبری و رسانه‌ای ابزاری برای فعالیت‌های تروریست‌ها به شمار می‌رود.
 
وی ادامه داد: گروه‌های تروریستی تلاش می‌کنند تا در این فضاها به جذب نیرو اقدام کنند که در این میان ما باید درباره این مسئله اقدامات عمیقی انجام دهیم بنابراین حوزه‌های علمیه و همچنین دانشگاه‌ها باید در این رابطه به ما کمک کنند.
 
دبیرکل بنیاد هابیلیان در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم برپایی این کنگره زمینه‌ای باشد برای اینکه در سال‌های آتی در روزی که به نام روز مبارزه با تروریسم نامیده شده، اقدامات عمیق‌تری انجام دهیم.
 
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.