سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

تحقق مدیریت واحد شهری زمینه تفکیک کار ملی و محلی است

شهردار مشهد گفت: با تحقق مدیریت واحد شهری زمینه تفکیک کار ملی و محلی از یکدیگر فراهم خواهد شد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،سید محمد پژمان در نشست مشترک شورای عالی استان‌ها و روسای شوراهای اسلامی استان‌های سراسر کشور افزود: شهرداری‌ها و شوراها در صف اول خدمت‌رسانی به مردم هستند چرا که باید کارهای روزمره، سخت و دشوار را با کمترین پشتوانه از جمله منابع انجام دهند.

وی با تاکید بر تفکیک کار محلی و ملی بیان کرد: با توجه به اینکه در قانون اساسی اختیاراتی را به شهرهای اسلامی داده‌اند، باید موضوعات محلی از ملی تفکیک و تقویت شود و در کنار آن اختیارات نیز توسعه پیدا کند.

شهردار مشهد افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند در مقیاس ملی و کلان نقش‌آفرینی کنند و مابقی امور را به شوراهای اسلامی شهرها واگذار کنند.

پژمان ادامه داد: از آنجا که شوراهای اسلامی شهرها و شهرداری ها به طور مستقیم با زندگی انسان‌ها در ارتباط هستند، به مراتب شناخت بیشتر، دقیق‌تر و عمیق‌تری از مشکلات و مسائل آن‌‍ها دارند لذا تصمیمات آن‌ها دقیق‌تر خواهد بود.

شهردار مشهد با تاکید بر شکل‌گیری مدیریت واحد شهری در شهرها تصریح کرد: اگر به دنبال فراهم شدن زمینه تفکیک کار ملی و محلی هستیم مهمترین اقدام در این مسیر شکل‌گیری مدیریت واحد شهری است.

وی بیان کرد: امروزه گستره فعالیت شوراهای اسلامی شهرها به شهرداری‌ها منحصر و مابقی قسمت‌ها در حوزه‌های دولتی پیگیری می‌شود که یا باید نام شورهای اسلامی تغییر کند و یا حوزه اختیارات آن‌ها گسترده‌تر شود.

وی با تاکید بر انجام اقدامات هماهنگ در شوراهای شهر تصریح کرد: انجام اقدامات هماهنگ در همه حوزه‌ها در شوراهای شهر به مراتب مناسب‌تر از این خواهد بود که موضوعات محلی جمع‌بندی و به آن مقیاس ملی بدهیم چرا که به دلیل عمده و پیچیده شدن، تصمیمات اتخاذی انطباق محلی با هم ندارند.

به گفته پژمان شایسته است نگاه مردم‌سالارانه در کشور تقویت و شوراهای اسلامی شهرها دوره بلوغ و تکامل خورد را طی کنند.

شهردار مشهد اضافه کرد: به طور قطع با شرایط موجود، انجام فعالیت سختی‌ها و مشکلات خاص خود را دارد اما باید توجه داشت هیچ کار ثواب و ارزشمندی بدون تحمل سختی امکان‌پذیر نیست بنابراین باید ظرفیت‌های خود را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ما نیز توقع داریم از طرف دیگر در سلسله مراتب تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی و اجرایی کشور جایگاه شهرداری‌ها و شوراها بازنگری و تقویت شود./س

برچسب ها: مدیریت ، واحد ، شهری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.