سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

حجاب، د‍ژي مستحكم در برابر نيات شيطاني است

سخنران حرم مطهر رضوي گفت: حجاب دژي مستحكم، امن و نجات بخش در برابر نيات شيطاني است.

 


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،حجت الاسلام و المسلمين سيد ابوالفضل طباطبايي در سلسله جلسات پرسش و پاسخ «دين، نشاط، زندگي» كه با موضوع «علل حجاب گرايي و حجاب گريزي» در صحن جمهوري اسلامي حرم مطهر رضوي برگزار شد، به بيان نكاتي پيرامون مسئله و اهميت حجاب پرداخت و اظهار داشت: حجاب پوششي اسلامي است كه همه انسان‌ها، اعم از مرد و زن بايد آن را رعايت كنند، منتهي در حدود آن با هم متفاوت هستند.

وي خاطرنشان كرد: در دين اسلام حجاب داراي جايگاه و ارزش ويژه‌اي است؛ اسلام به عنوان كامل‌ترين و آخرين دين الهي حجاب را براي حفظ انسان‌ها از آلودگي‌هاي شيطاني واجب كرده و به فرموده اميرالمؤمنين علي بن ابي‌طالب(ع) «حجاب و صيانت زن، او را شادابتر و زيبايي‌اش را پايدارتر مي‌كند».

سخنران حرم مطهر رضوي الگوي تمام عيار حجاب بانوان را حضرت فاطمه زهرا(س) دانست و افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) آنقدر نسبت به حجاب حساس بودند كه وقتي مرد نابينايي وارد خانه پيامبر(ص) شد، ايشان حجاب اختيار كردند و از پشت پرده حجاب سخن گفتند كه اين نشان از اهميت حفظ حجاب در برابر نامحرمان دارد.

وي در ادامه به برشمردن برخي دلايل و عواملي كه موجب بدحجابي افراد در جامعه مي‌شود، اشاره كرد و ابراز داشت: رفتار انسان برگرفته از باورها و عقايد اوست، برخي جهانبيني و عقايد ناصحيحي دارند و پوشش مناسب ديني را آزار دهنده مي‌دانند كه بايد با نصيحت و ارشاد در راهنمايي آنان سعي كرد.

امام جمعه فريمان افزود: برخي به حجاب معتقدند و آن را آزار دهنده نمي‌دانند، اما ضعف اعتقادي دارند و از مباحث ديني تفسير فردي مي‌كنند، اين‌ها همان‌هايي هستند كه مي‌گويند «اگر مقداري از مو ديده شود مگر چه مي‌شود؟». بايد توجه داشت كه اين اشخاص با دين مشكلي ندارند و بعضا در ساير احكام ديني بسيار معتقدند، بنابراين وظيفه ما در قبال اين افراد اين است كه راه صحيح را به آنها نشان داده و موضوع را برايشان روشن كنيم.

طباطبايي در پايان دلايل ديگري چون كم آگاهي، انگيزه رواني، وسوسه‌هاي شيطاني، احساس يأس از رحمت الهي، الگوي ناصحيح اختيار كردن، مدزدگي و غيره را به عنوان عواملي كه مي‌تواند موجب رواج بدحجابي در جامعه شود عنوان كرد./س


برچسب ها: حجاب ، نیات ، شیطانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.