سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طبیب‌زاده تأکید كرد

ضرورت برقراري ارتباط احزاب با مردم از طريق رسانه‌

عضو جبهه پایداری با اشاره به مردم‌سالاری دینی در كشور گفت: اشاره به اين مقوله در قانون اساسی باعث تفاوت نظام سیاسی جمهوری اسلامی با غرب شده كه احزاب داخلي تمامی این اصول را در قانون اساسی کشور پذیرفته‌اند.

"زهره طبیب‌زاده" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره ساختار سیاسی احزاب در کشور اظهار داشت: نظام سیاسی و اجرایی ایران برگرفته از نظام غربی است که البته قانون اساسی و فرهنگ دینی ما با در نظر گرفتن مرجعی به نام ولی‌فقیه که نقطه عطف نظام است نسبت به ساختار غربي دچار تغییراتی شده است.

وی با اشاره به مردم‌سالاری دینی در كشور گفت: اشاره به اين مقوله در قانون اساسی باعث تفاوت نظام سیاسی جمهوری اسلامی ايران با غرب شده كه احزاب داخلي تمامی این اصول را در قانون اساسی کشور پذیرفته‌اند.

این فعال سیاسی به نحوه فعالیت احزاب در غرب اشاره و خاطرنشان کرد: در جوامع پیشرفته به دلیل ساختار جمعیتی، امکان شناخت مستقیم از توانایی‌های یکدیگر وجود ندارد، لذا شکل‌گیری احزاب چنین امکانی را برای آن‌ها میسر می‌کند؛ این در حالی است که در جمهوری اسلامی علاوه بر اینکه امکان شناسایی مستقیم از افراد وجود ندارد متاسفانه به دلیل محدودیت‌های زمانی و مکانی امکان نمایش دادن دیدگاه‌های تمام فعالان سیاسی از طریق رسانه‌ها هم مقدور نیست.

وی به اهمیت شکل‌گیری احزاب در کشور اشاره و تصریح کرد: در صورت تشکیل احزاب منسجم در کشور می‌توانیم شاهد تبادل و انتقال نظرات کارشناسان و فعالان سیاسی از طریق رسانه‌ها، مجلات، خبرگزاری‌ها و ... در طول زمان فعالیت یک جریان سیاسی باشیم تا بتوانند از طریق رسانه‌ خود با مردم به صورت غیر مستقیم رابطه برقرار کنند و این به عنوان يك فرصت برای ابراز نظرات آنها به و جود می‌آید.

طبیب‌زاده گفت: یافتن اشتراکات و تخصص‌های لازم فعالان سياسي از سوی مردم، معرفی کاندیداها از سوی جریان و احزاب به عنوان مسائل مهم برای کار ویژه‌های احزاب داخلي مهم است، چراکه هر جریان سیاسی برای خود یک مانیفستی دارد تا از این طریق علاوه بر نشان دادن رویکردها و دستورالعمل‌ها، متناسب با نیاز جامعه به ارائه برنامه‌های خود بپردازد.

وی بیان داشت: احزاب سیاسی با شناخت و تغذیه افراد از طریق آموزش‌های لازم عقیدتی سیاسی و ... در تمامی حوزه‌ها می‌توانند عرصه‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهند و از اين طريق با تعاملات لازم به تکمیل اطلاعات در حوزه‌های مختلف و در نهایت با آموزش درون‌گروهی به شناخت هرچه بیشتر حزب خود در کمیته‌های تخصصی به ایفای نقش بپردازند.

عضو جبهه پایداری در پايان خاطرنشان کرد: مردم از این طریق متوجه فعالیت‌ها و شناخت بیشتر از احزاب و جریانات سیاسی در کشور می‌شوند و در واقع به شناخت متقابل از یکدیگر در جامعه کمک کنند و این روش اطمینان خاطر نسبی را نسبت به لیست ارائه شده در زمان انتخابات ایجاد می‌کند که این مسئله در جای خود بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: احزاب ، سیاسی ، غرب ، ایران ، اسلامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.