سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

هدف از طرح شکایت، احقاق حقوق ملت ایران در عرصه بین المللی

رئیس مجمع نمایندگان مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی با بیان دلایل تهیه و تصویب طرح شکایت ایران علیه دولت آمریکا به خاطر انجام کودتای 28 مرداد گفت: هدف از طرح شکایت، احقاق حقوق ملت ایران در عرصه بین المللی است.

مجید جلیل سرقلعه اظهار داشت: دولتمردان آمریکا در سخنرانی های خود به دست داشتن در کودتای 28 مرداد اعتراف کرده اند و اسناد این کودتا نیز منتشر شده است و این کودتا نتیجه عملکرد و سازماندهی کشور آمریکا به دست افسران آمریکایی انجام شد.
وی افزود: آمریکا خود را دشمن بلامنازع دنیا می داند ولی جمهوری اسلامی ایران با ایستادگی بر اصول خود، در مقابل زیاده خواهی امریکا و مستکبران پایداری کرده است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از اجرای کودتای 28 مرداد و ساقط شدن دولت قانونی ایران و تسلط دیکتاتور بر کشور را به عنوان نشانه ای از دشمنی آمریکا بر کشور بیان کرد و گفت: دخالت نکردن کشورها در حاکمیت کشورهای دیگر از اصول شناخته شده در قوانین بین المللی است و جمهوری اسلامی ایران نیز برای احقاق حقوق خود و طرح شکایت در این زمینه از کارشناسان حقوقی برجسته استفاده می کند.
جلیل سرقلعه تاکید کرد: تصویب طرح دوفوریتی مجلس شورای اسلامی مبنی بر مطالبه حقوق جمهوری اسلامی ایران به واسطه کودتای 28 مردادماه، باید به صورت جدی پیگیری شود./س
برچسب ها: طرح ، شکایت ، حقوق ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.