سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه اندازی شد:

چهارمین قطب علمی دانشکده مهندسی مکانیک

چهارمین قطب علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر با عنوان «سازه و سامانه های دینامیکی هوشمند» راه اندازی شد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر منوچهر صالحی، سرپرست قطب علمی سازه و سامانه های دینامیکی هوشمند گفت: فعالیت های زیرساختی برای راه اندازی این قطب از یک سال گذشته در دانشگاه آغاز شده بود که در تیرماه امسال این قطب موافقت قطعی دریافت کرد.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر دارای 4 قطب علمی است، افزود: در قطب سازه و سامانه های دینامیکی هوشمند هشت عضو هیات علمی رسمی و 3 عضو هیات علمی به عنوان همکار فعالیت می کنند.

سرپرست قطب علمی سازه و سامانه های دینامیکی هوشمند با اشاره به اجرای پروژه تدوین چشم انداز مواد «اف جی ام» در این قطب بیان داشت: این پروژه با محوریت تعیین کاربردها و روش های این مواد دنبال می شود.

صالحی خاطرنشان کرد: مواد «اف جی ام» درحال حاضر بیشتر در حوزه نظامی مورد استفاده قرار می گیرد که در پروژه تحقیقاتی که در این قطب تعیین شده قرار است کاربردهای غیر نظامی این ماده در صنعت خودرو سازی، هوایی و ماهواره ها مورد بررسی قرار گیرد.

گفتنی است :دیگر قطب های این دانشکده قطب علمی انرژی و منترل ، قطب علمی ترموالاستیسیته و قطب علمی فرایندهای شکل دهی مواد می باشد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.