سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همکاري دو وزارتخانه سدي در برابر "بحران بي آ‌بي"

انجام تفاهم نامه بين وزارتخانه هاي نيرو و جهاد کشاورزي در راستاي حفظ منابع آبي کشور، سبب ذخيره سازي آب سدها و منابع زيرزميني مي شود.

علي عمراني، کارشناس عمران آ‌ب در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به لزوم تجديد نظر در ميزان ذخاير آبي کشور در دولت جديد گفت: اجراي شبکه هاي آبياري، زه کشي و لايه روبي رودخانه ها از جمله اقداماتي است که انجام آن سبب حفظ منابع آبي به ويژه در نقاط بحراني تامين آب مي شود.

وي گفت: به همين منظور تجديد نظر در بهسازي شبکه هاي زه کشي رودخانه هاي اصلي و بررسي ميزان سدسازي در کشور به ويژه سدهاي در معرض سرب علاوه بر حفظ منابع آب حفاظت خاک را در راستاي کشاورزي پايدار در پي دارد.

اين کارشناس با بيان اينکه يکي از اقدامات مهم ساخت سد و حفظ بستر رودخانه ها شناسايي زمين هاي مستعد است ادامه داد: انجام مطالعات ميداني، اندازه گيري سطح دهي آب و لايه روبي به موقع سدها براي کمک به کيفيت آب سبب شناسايي هرز آب و هواست آن براي حفظ بستر رودخانه شده که اين مهم سبب حفظ اراضي مستعد کشاورزي و عيد کشاورزي مي شود.

عمراني تصريح کرد: توجه به ميزان آب و درصد رسوب رودخانه هاي مهم کشور همچون کارون و کرخه بايد در دستور کار وزارت نيرو باشد تا با حفظ آب زمينه هاي توسعه به موقع سدها و حفظ منابع آبي را فراهم کند.

وي با تاکيد همکاري وزارت نيرو در جهاد کشاورزي خاطرنشان کرد: انجام يادداشت تفاهم نامه بين وزارت خانه هاي نيرو جهاد کشاورزي در راستاي حفظ منابع آبي کشور سبب ذخيره سازي آب در سدها و منابع زيرزميني مي شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بحران ، آبی ، عمران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.