سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سينماي ايران فضائل اخلاقي را فراموش كرده است

"محسن محسني نسب" گفت: سينماي ايران هنوز در پيچ و خم‌هاي واقعيات جامعه دست و پا مي‌زند در صورتي كه حقيقت و روح جامعه موضوعي اساسي و بنيادين است.

"محسن محسني نسب" كارگردان سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران‌، گفت: سينماي حال حاضر ما سعي و تلاش خود را معطوف به واقعيات جامعه كرده است در صورتي كه حقيقتي كه متأسفانه فيلمسازان ما كمتر به آن توجه كرده‌اند از واقعيت مهم‌تر است. 

وي ادامه داد: ما بايد تمام تلاش‌هايي را كه صرف به تصوير كشيدن واقعيات جامعه مي‌كنيم و هيچ تأثيري در بهبود وضعيت جامعه و فرهنگ مردم ندارد صرف حقايق موجود در جامعه امروزي كنيم و آثار، مطرح‌كننده‌ي حقايق شود. 

وي اظهار داشت: واقعيات هميشه هست و احتياجي به ساخت فيلم در اين زمينه نيست در حاليكه ساخت آثاري با مضمون حقيقت جامعه بسيار لازم و ضروري است. 

اين كارگردان عنوان كرد: سينماي ما در حال حاضر متأسفانه مضاميني از قبيل روحيه جوانمردي و ارزش‌هاي اخلاقي را به دست فراموشي سپرده و به موضوعات فرعي و كم اهميت پرداخته است. 

"محسني نسب" بيان كرد: معضل فيلم‌هايي فاقد مضمون حقيقت در سراسر سينماي ايرن ساري و جاري است و حتي آثاري هم كه در زمينه واقعيات فاخر ناميده مي‌شوند در حقيقت آثاري فاخرنما هستند كه به اشتباه اين نام بر آنها نهاده شده و در بطن موضوع روايتگر حقيقت نيستند.  

وي افزود: بيشتر فيلمسازان ما به سوي موضوعاتي گرانقيمت از قبيل درام، تاريخي، اكشن و ...نه موضوعات حقيقي جامعه روي آورده‌اند. 

"محسني نسب" بيان كرد: خلأ موجود در سينماي حال حاضر ما نبود آثاري است كه بيانگر فضايل اخلاقي باشد. 

اين كارگردان در خصوص آخرين اثر "پوران درخشنده" گفت: اين فيلم با موضوع اجتماعي خوبي مطرح شده و قابل تحسين است زيرا به موضوع خانواده و توجه والدين به فرزندان مي‌پردازد. اين موضوع مهمي است كه در صورت رعايت نكردن آن منجر به آفات بزرگ اجتماعي، مشكلات بزرگ روحي در فرزندان و يا بزه‌كاري آنان مي‌شود. 

وي ادامه داد: اما "هيس! دخترها فرياد نمي‌زنند" معضل اصلي جامعه زنان ما نيست و اين موضوع شايد جزء استثنائات محسوب شود ولي در هر حال بيانگر واقعيتي تلخ در جامعه امروزي ما است. البته در اين فيلم برخي نكات حقوقي و قضايي رعايت نشده كه اين نكته قابل تأمل است./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.