سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

توسعه کشاوزی صنعتی، راه نجات منطقه جنوب استان اردبیل

نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها راه نجات منطقه جنوب استان از رکود فعلی اقتصادی در کنار مشکل بیکاری مردم توجه به بخش تولید محصولات زراعی و باغی و توسعه کشاورزی صنعتی و مکانیزه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / دکتر جلیل جعفری بنه افزود: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و وجود آب و هوای مساعد در منطقه جنوب استان می توان با جلب نظر سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در زمینه ایجاد کشاورزی صنعتی و تولید ثروت و رهایی شهرستان های خلخال و کوثر از رکود اقتصادی گام برداشت.

وی گفت: ادامه کار استفاده از روش های سنتی در کشاورزی و باغداری امروزه به هیچ عنوان صرفه اقتصادی برای کشاورزان را نداشته و محصولات تولید شده سنتی توان رقابت با تولیدات مکانیزه کشاورزی را ندارند.

نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: علاوه بر این توان دولت نیز در سرمایه گذاری برای جذب خیل بیکاران منطقه محدود است.

جعفری بنه افزود: در گذشته برای جلب نظر سرمایه گذاران در بخش های مختلف جنوب استان کارهایی بطور ضعیف انجام شده ولی هم اکنون بر این عقیده ایم که با فراهم کردن
زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان های خلخال و کوثر
می توان به اهداف تعیین شده و توسعه پایدار و سودآور با بهره گیری از خاک و آب مناسب و فراوان منطقه موفق عمل کرد.

وی تکمیل راه های ارتباطی اصلی در حال احداث منطقه ، تلاش برای افزایش همکاری مسوولان دستگاه های اجرایی با سرمایه گذاران و کاهش بوروکراسی اداری در صدور مجوز های لازم را ضروری دانست.

جعفری گفت: ایجاد مراکز تولیدات کشاورزی گلخانه ای بصورت مدرن و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا علاوه بر کمک به خودکفایی و رهایی از وابستگی به کشورهای خارجی موجب تولید ثروت و افزایش درآمد مردم منطقه و در نهایت رونق اقتصادی جنوب استان خواهد شد.

وی افزود: بر اساس تحقیقات کارشناسان استفاده از گاز طبیعی برای تولید محصولات
گلخانه ای بمراتب بهتر و با صرفه تر از استفاده آن در صنایع پتروشیمی بوده بدین لحاظ گازرسانی به پروژه های تولید محصولات گلخانه ای در سطح وسیع و در مناطق مختلف جنوب استان ما را در رسیدن به هدف توسعه کشاورزی صنعتی کمک خواهد کرد.

جعفری اظهار کرد: بر خلاف سایر مناطق کشور و استان شهرستان های جنوب استان اردبیل برغم داشتن قابلیت های لازم هیچ پیشرفتی در زمینه کشاورزی و باغداری نداشته و تولید محصولات گلخانه ای با رویکرد صادرات و ایجاد صنایع تبدیلی و فراوری محصولات در جوار گلخانه های بزرگ منجر به توسعه و رونق اقتصادی و افزایش رغبت سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری بیشتر در جنوب استان خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون میانگین تولید محصولات کشاورزی به روش سنتی در هر هکتار 35 تن است که با بکارگیری روش های آبیاری هوشمند و تکنولوژی مدرن این میزان به 300 تن محصول در هر هکتار قابل افزایش است طوری که برخی از کشورهای پیشرفته جهان به میزان تولید 450 تن نیز با استفاده از روش های مدرن کشاورزی صنعتی دست یافته اند.

نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی توسعه تجارت چوب و تولید نهال با ایجاد نهالستان های مدرن را از اهداف تعیین شده در راستای توسعه کشاورزی و باغداری صنعتی در منطقه جنوب استان ذکر کرد.

وی اظهارامیدواری کرد نتیجه این جلسه و بازدید سرمایه گذارن از مناطق مساعد
شهرستان های خلخال و کوثر منجر به ایجاد مراکز گلخانه ای و سرمایه گذاری کلان سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه در منطقه جنوب استان و ایجاد اشتغال برای جمعی از بیکاران منطقه شود/س.


برچسب ها: اردبیل ، توسعه ، کشاورزی ، صنعتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.