سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح كرد

حوزه پرسود تبلیغات فاقد قوانين جامع حقوقي است/سند جامع تبلیغات در راه تصويب

يك وكيل دادگستري گفت: سند جامع حوزه تبلیغات برای تصویب در اختیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم پس از بازبینی و تایید آن، سند را در اختیار کمیسیون فرهنگی مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی گذاشته است و این سند باید به تصویب یکی از این دو نهاد برسد و پس از تصویب، منتشر و در اختیار فعالان این حوزه قرار گیرد.

"عباس اسدي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به پیش‌نویس‌های متعدد در خصوص سند جامع حوزه تبلیغات گفت: اين سند به مرحله عملي شدن نزدیک می‌شود.

وي با اشاره به انتشار اين خبر از سوي مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این سند برای تصویب در اختیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم پس از بازبینی و تایید آن، سند را در اختیار کمیسیون فرهنگی مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی گذاشته است و این سند باید به تصویب یکی از این دو نهاد برسد و پس از تصویب، منتشر و در اختیار فعالان این حوزه قرار گیرد.

اين وكيل دادگستري در ادامه افزود: اگرچه تهیه چنین سندی برای رفع تشتت و ابهام موجود در حوزه تبلیغات لازم به نظر می‌رسد با اين حال با توجه به میانگین زمانی بررسی طرح‌ها و لوایح عادی در مجلس، نباید امیدوار بود كه این اتفاق در آینده نزدیک رخ دهد مگر اینکه این سند در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و تصویب شود.

اسدي در ادامه تصريح كرد: مدت‌هاست که بحث‌هایی در خصوص تصویب لایحه تبلیغات بازرگانی وجود دارد؛ اما هنوز این کار به نتیجه نرسیده است.

وي با اشاره به فوايد تهیه و تصویب اين لایحه‌ افزود: مقررات در حوزه تبلیغات بازرگانی بايد از انسجام و پیوند بیشتری برخوردار باشند و از پراکندگی مقررات در این حوزه که هم‌اکنون با آن روبه‌رو هستیم، جلوگیری شود.

اسدی در ادامه اظهار داشت: اکنون تبلیغات در صدا و سیما شرایط خود را دارد که در بسیاری از موارد با شرایط تبلیغات محیطی متفاوت است.

اين وكيل دادگستري در پايان خاطرنشان كرد: حوزه پرسود تبلیغات فاقد قانون جامع و واحدی است و این مهم شرایط انحصار را براي فرصت‌طلبان فراهم كرده که با تهیه و تصویب اين لایحه تبلیغات بازرگانی، گام موثری در ممانعت از این وضع برداشته خواهد شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: حقوقی ، قضایی ، فرهنگ ، ارشاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.