سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

حمله نظامی آمریکا به سوریه بازی با مرگ است

امام جمعه میاندوآب سوریه را متعلق به دنیای اسلام دانست و حمله نظامی آمریکا به سوریه را به نوعی بازی با مرگ عنوان کرد.

حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: مستکبران عالم که اسلام را مانعی بزرگ بر سر راه اهداف شوم و شیطانی خود می‌بینند، در تلاش هستند تا با تفرقه‌افکنی و ایجاد اختلاف میان مسلمانان از گسترش بیداری اسلامی جلوگیری کرده و مانع پیشرفت مسلمانان شوند، که اتحاد مسلمانان می‌تواند چراغ دینداری و معنویت را در جامعه فروزان کرده و دشمن را از رسیدن به مقاصد شوم خود ناکام کند.

وی در آغاز خطبه‌های نماز نماز جمعه این هفته، همه مردان و زنان مسلمان را بر رعایت تقوای الهی دعوت و دستیابی به رضای الهی و پیمودن قله‌های رفیع پیشرفت و ترقی در زندگی و غلبه بر مشکلات موجود را تمسک به ریسمان الهی و سلاح تقوا و پاکی عنوان کرد.

قهرمانی با اشاره به آیه شریفه «ان تنصرالله ینصرکم»،شرط برخورداری از نصرت الهی را عمل به فرامین او دانست و تصریح کرد: مسلمانان باید در تمام امور زندگی خود، خدا را حاضر و ناظر بر اعمال خود دانسته و طوری در محضر الهی حاضر شوند که در پیشگاه خداوند متعال شرمنده و خجل نشده و لیاقت برخورداری از امدادهای غیبی را داشته باشند و به این ترتیب بر مشکلات زندگی فائق آیند.

وی با اشاره به اینکه گناه قلب انسان را تیره و تار می‌کند و با غباری که بر روی آن می‌نشاند، مانع دریافت و پذیرش معارف الهی و حقایق می‌شود، بر اهمیت توبه و انابه در شستشوی غبار دل اشاره کرد و افزود: نکته مهم‌تر از ارتکاب گناه، اجازه رخنه کردن آن در دل است که اگر گناه در جان انسان لانه کند، به تدریج رابطه انسان با خداوند گسیخته شده و توفیق توبه بر فرد به تدریج محال می‌شود.

امام جمعه میاندوآب در ادامه با توجه به اتفاقات اخیر منطقه، خطاب به آمریکا گفت: سوریه خطه‌ای در خط مقدم مقاومت بوده و متعلق به همه مسلمانان جهان است و حمله نظامی به سوریه، بازی با مرگ بوده و خیال رسیدن به اهداف توسعه‌طلبانه در سوریه خیال واهی است.

قهرمانی در ادامه به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع دولتمردان نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: حمایت ایشان از دولتمردان نظام اسلامی سرمایه معنوی و بزرگ برای آنان محسوب می‌شود که لازم است از این سرمایه در راستای حل مشکلات مردم و عزت و سربلندی نظام اسلامی استفاده کنند.

وی شهادت امام جعفر صادق(ع) به عنوان امام معصوم و بنیان‌گذار مذهب جعفری، ضایعه‌ای بزرگ برای دنیای اسلام عنوان کرد و بر ضرورت تبعیت از فرمایشات ایشان تأکید کرد.

قهرمانی خاطرنشان کرد: به مناسبت شهادت این امام بزرگوار، دسته عزاداری همزمان با ساعت 11 صبح روز دوشنبه، 11 شهریور ماه سال جاری از مقابل حوزه علمیه میاندوآب به راه می‌افتد، که از عموم مسلمانان و شیفتگان امامت و ولایت دعوت می‌شود در این مراسم شرکت کرده و قلب امام زمان(عج) را از خود راضی و خوشنود سازند./س

برچسب ها: آمریکا ، میاندوآب ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.