سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

استکبار چشم دیدن اتحاد مسلمانان را ندارد

امام جمعه پیرانشهر گفت: استکبار جهانی از دیدن انسجام مسلمانان به وحشت افتاده و چشم دیدن اتحاد مسلمانان را ندارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، ماموستا مصطفی محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: توجه به مسائل دینی و تمسک به آیات الهی می‌تواند انسان را از تنگناهای دشوار زندگی به سلامت بیرون آورد و به سر منزل سعادت برساند.

وی همه مسلمانان را به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت دعوت کرد و آن را عاملی اساسی در سعادت دنیا و عقبی عنوان کرد.

محمودی تصریح کرد: توجه به مسائل دینی و احکام الهی در آموزه‌های دینی همواره مورد تأکید قرار گرفته است و نافرمانی از این دستورات الهی نتیجه‌ای جز شقاوت و بدبختی برای فرد به همراه نخواهد داشت.

این خطیب جمعه در ادامه سخنان خود بر لزوم احقاق حق در جامعه اسلامی تأکید کرد و افزود: هیچ مسلمانی نمی‌تواند برای رسیدن به منافع فردی خود حق را زیر پا گذارده و حقوق دیگران را پایمال کند.

امام جمعه پیرانشهر همچنین به هفته دولت اشاره کرد و افزود: این هفته یادآور جوانمردی‌ها و خدمت صادقانه دو شهید بزرگوار در بدنه دولت و نظام جمهوری اسلامی است که هر سال به منظور بزرگداشت یاد و خاطره آنان و تأکید بر لزوم تبعیت از راه و روش آنان در اداره حکومت اسلامی، هفته نخست شهریور ماه با برگزاری مراسم مختلف پاس داشته می‌شود، تا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و نیز تجلیل از دولتمردان نمونه کنونی، دستاوردها و توانمندی‌های نظام اسلامی به معرض دید عموم گذاشته شود.

محمودی با اشاره به شهادت امام جعفر صادق(ع)، به بیان بخشی از دریای فضائل ایشان پرداخت و افزود: تبعیت از این بزرگواران و حرکت در رکاب آنان، سبب سعادت دنیا و آخرت افراد می‌شود و این موضوع نکته مهمی است که نباید از آن غافل شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شهادت رئیس‌علی دلواری اشاره و تصریح کرد: این روز که به عنوان روز مبارزه با استعمار انگلیس نام‌گذاری شده است، بار دیگر زیاده‌خواهی‌های انگلیس و اهداف شوم آنان در ایران و منطقه را یادآور شده و مبارزه با مقاصد شوم آنان را به عنوان وظیفه‌ای اصلی برای مومنان اعلام می‌دارد.

محمودی بر لزوم اتحاد مسلمانان و انسجام ملی تأکید کرد و افزود: استکبار جهانی چشم دیدن اتحاد مسلمانان و انسجام آنان را ندارد، که این مسئله سبب رعب و وحشت استکبار جهانی شده و آنان را از مداخله به ممالک منسجم و متحد باز می‌دارد./س

برچسب ها: اتحاد ، پیرانشهر ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.