سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماينده خلع سلاح سازمان ملل امروز با دبيرکل اين سازمان ديدار مي کند

نماینده خلع سلاح سازمان ملل متحد پس از ترک سوریه، امروز در نیویورک با دبیرکل این سازمان درباره تحقیقات اخیر بازرسان شیمیائی جلسه خواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی سازمان ملل متحد ظهر جمعه با بیان این مطلب افزود: آنجلینا کین شنبه به نیویورک باز می گردد و با بان کی مون درباره اوضاع سوریه و برنامه شان در آینده دیدار و گفتگو خواهد کرد.
مارتین نسیرکی افزود: بازرسان سازمان ملل پس از ترک سوریه به لاهه هلند بازخواهند گشت و در آزمایشگاه های مخصوص، به تحلیل مدارک خود می پردازند.
سخنگوی سازمان ملل متحد تاکید کرد: هیچ کدام از این آزمایشگاه ها، در کشور های پنج عضو دائم شورای امنیت واقع نشده اند.
نسیرکی گفت: بازرسان پس از بررسی علمی مدارک به دست آمده، نتایج تحقیقات خود درباره کاربرد سلاح شیمیائی در بیستم مرداد در الغوطه شرقی در حومه دمشق را در گزارشی اعلام می کنند.
وی افزود: هدف این گزارش صحت استفاده از سلاحهای شیمیایی است.
سخنگوی دبیرکل از وجود گزارش دومی از سوی بازرسان خبر داد و گفت: علاوه بر گزارش آنها درباره حادثه بیستم مرداد در الغوطه شرقی، بازرسان گزارش جامعی را درباره بررسی اتهامات موجود در سوریه به دبیرکل ارائه خواهند کرد.
وی افزود: البته هنوز درباره مدت زمان مورد نیاز تیم بازرسان برای تهیه این گزارش نهایی و ارائه آن به دبیرکل، مهلتی تعیین نشده است.
مارتین نسیرکی همچنین گفت: بازرسان در آینده به سوریه باز خواهند گشت تا به تحقیقات خود ادامه دهند.
خبرنگاری از سخنگوی سازمان ملل متحد درباره گزارش جدید وزارت امور خارجه آمریکا درباره اقدام دولت سوریه در کاربرد سلاح های شیمیائی و تائید اطلاع سازمان ملل از جزئیات این گزارش سئوال کرد که سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در پاسخ گفت: تاکنون در این باره اطلاعاتی در اختیار سازمان ملل متحد قرار نگرفته است.
نسیرکی همچنین به نشست مشترک صبح جمعه بان کی مون با نمایندگان پنج عضو دائم شورای امنیت اشاره کرد و گفت: دبیرکل سازمان ملل قبل از این دیدار، با آکه سلسروم، رئیس سوئدی تیم بازرسان شیمیائی سازمان ملل در سوریه تلفنی گفتگو کرد.
خبرهای غیر رسمی در مقر سازمان ملل حاکیست انجلا کین، نماینده خلع سلاح این سازمان بعد از گزارش روز شنبه خود به بان کی مون، گزارش خود به پانزده عضو شورای امنیت را ارائه خواهد کرد.
احتمال می رود نشست خانم کین با اعضای شورای امنیت، روز یکشنبه برگزار شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.