سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایشگاه IFA 2013 در راه است

نمایشگاه IFA در برلین آلمان امسال ۲۰ شهریور کار خود را آغاز می‌کند. این نمایشگاه با توجه به فاصله زمانی مناسب تا آغاز سال نو میلادی، محل معرفی محصولاتی است که در سال بعد وارد بازار می‌شوند و به همین دلیل نمایشی از روند فناوری در آینده نزدیک را نشان می‌دهد.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ هنوز اطلاعات کاملی از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه و محصولاتشان اعلام نشده اما اخبار پراکنده‌ای از محصولات شاخص در IFA 2013 منتشر می‌شود که در این مطلب برخی از آنها را مرور می‌کنیم.


Samsung Galaxy Note 3

معرفی زود هنگام این مدل به دلیل اشتباهی بود که در وب سایت یکی از نمایندگی‌های سامسونگ در قزاقستان رخ داد. بر اساس شنیده‌ها سومین مدل از خانواده گلکسی نوت دارای صفحه نمایش ۵٫۶ اینچ خواهد بود و مجهز به پردازنده هشت هسته‌ای سامسونگ به نام Exynos 5420 به همراه هسته گرافیکی Mail T628 است. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و حافظه داخلی ۱۶ تا ۳۲ گیگابایت از دیگر ویژگی‌های Note III‌ هستند.


Galaxy Gear smartwatch

ساعت هوشمند سامسونگ دارای یک پردازنده دوهسته‌ای است و از اندروید نسخه Jelly Bean استفاده می‌کند. با توجه به اخباری که طی ماه گذشته از این محصول منتشر شده به نظر می‌رسد برنامه سامسونگ برای معرفی Galaxy Gear  در IFA جدی است. صفحه نمایش لمسی این مدل در سایز ۲٫۵ اینچ طراحی شده و به صورت منحنی است. این ساعت هوشمند دارای دوربین، NFC و بلوتوث است.

Nokia Bandit Phablet

نوکیا اعلام کرده یک فبلت ۶ اینچی را در IFA نمایش می‌دهد. این گوشی دارای نمایشگری با کیفیت ۱۰۸۰p  است و از پردازنده چهار هسته کوالکام استفاده می‌کند. نوکیا همچنان تاکید زیادی روی دوربین دارد و در این مدل هم از یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. این گوشی دارای سیستم‌عامل ویندوزفون است.



Sony Honami

هونامی نام گوشی جدید سونی است که در اندازه ۵ اینچ تولید می‌شود. اما آنچه این گوشی را متمایز می‌کند توانایی فیلمبرداری آن در وضوح ۴۰۰۰*۲۰۰۰ پیکسل است و برای دیدن تصاویر با این کیفیت نیاز به یک تلویزیون ۴K دارید. هونامی برای ویدیوهای اینترنتی هم از یک دوربین ۲٫۲ مگاپیکسل در جلوی دستگاه استفاده می‌کند.



HTC One Max

یکی دیگر از فبلت‌هایی که احتمال حضور در IFA 2013 را دارد HTC One Max است. البته شرکت HTC هیچ اطلاعاتی در این زمینه منتشر نکرده اما با توجه به معرفی مدل نوت ۳ سامسونگ و بندیت نوکیا به نظر می‌رسد HTC‌فرصت این رقابت را از دست ندهد. HTC One Max با صفحه نمایش Full HD در سایز ۵٫۹ اینچ تولید می‌شود و مجهز به پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۰۰ از شرکت کوالکام است. دوربین UltraPixel به همراه ۲ گیگابایت رم از دیگر مشخصات این مدل هستند.

LG G Pad

ال‌جی تبلت ۸٫۳ اینچ خود با نام G Pad را معرفی خواهد کرد. این تبلت دارای صفحه نمایش Full HD است و در گروه مدل‌های حرفه‌ای قرار می‌گیرد. ال‌جی قبلا اعلام کرده بود تا پایان سال از ساعت هوشمند خود رونمایی می‌‌کند و محصولات جدیدی با نمایشگر انعطاف‌پذیر را نشان خواهد داد ولی هنوز آمار درستی از این شرکت هم در دست نیست.

ASUS Pad Fone mini

در یکی از سمینارهای ایسوس در فرانسه، اسلایدی به نمایش درآمد که خبر از ورود پدفون جدید با اندازه کوچک‌تر می‌داد. ایسوس قبلا هم اعلام کرده بود در سال ۲۰۱۴ بطور جدی وارد بازار تلفن‌همراه می‌شود و تا کنون حضور دو مدل Pad Fone mini و MeMOFone HD 5 قطعی است.



به نقل از: لپ تاپ مدیا
برچسب ها: دریچه ، نمایشگاه ، ifa
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
sam
۲۳:۰۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۲
فایده ندارد چون تو جیب جانمیشه