سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوروزی:

اوضاع و احوال کشتی تأسف آور است /هیچ مقام مسئولی پاسخگو نیست

دارنده مدال طلای بازی های المپیک 2012 لندن معتقد است این روزها اهالی کشتی شرایط بسیار سخت ودشواری را پشت سر می گذارند.

امید نوروزی در گفتگو با خبرنگارورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: مشکلات مالی فدارسیون به قدری زیاد است که ملی پوشان اعزامی به مسابقات جهانی از هر نظر در مضقیه هستند و با امکانات نامطلوبی خود را برای حضور در این رقابتها آماده می سازند.

وی ادامه داد:گویا مسئولان یادشان رفته همین کشتی بود  که در بازی های المپیک 2012 لندن با 6 مدال رنگارنگ و کسب عنوان قهرمانی در رشته فرنگی از اعتبار ورزش ایران دفاع کرد و یا موفقیت در مسابقات جام جهانی تهران که باعث شد هزاران علاقه مند راهی سالن دوازده هزاری نفری آزادی شوند ودل میلیون ها ایرانی شادشد.

دارنده مدال طلای وزن 60 کیلو گرم کشتی فرنگی درالمپیک 2012تصریح کرد: قبل از حضور در المپیک وعده وعید های زیادی از سوی مسئولین داده شد و بسیاری برای گرفتن عکس یادگاری در خانه کشتی حاضر شدند اما پس از این میدان بزرگ همه چیز به باد فراموشی سپرده شد.

وی اضافه کرد:قصد تخریب رشته ای را ندارم اما حضور در جام جهانی فوتبال اوج افتخار اهالی این رشته است و برای رسیدن به این مهم میلیاردها تومان هزینه می شود ولی در مقابل ورزشکاران رشته های مدال آوری چون کشتی باید در اردوهای تیم ملی با عدس پلو خود را برای حضور در میدان های بین المللی آماده سازند.

دارنده مدال طلای جهان با بیان این که اوضاع و احوال کشتی واقعاً تأسف آور است عنوان کرد:اتفاقاتی که برای فرنگی کاران نوجوان در مغولستان رخ داد موضوعی است که همه جامعه ورزشی را تحت تأثیر قرار داد و سال ها از ذهن ها خارج نخواهد شد،از طرفی وقتی به اردوی تیم ملی رفتم تا ضمن تزریق روحیه کمی نیز با بچه ها تمرین کنم آنها رضایت چندانی ازنوع تغذیه و  امکانات موجود در خانه کشتی نداشتند و صحبتهایی را بازگو می کردند که گفتنش هم خجالت آور است.

وی افزود:سوال من از مسئولان ورزش کشور این است که آیا انصاف است کشتی گیرانی که تا کمتر از بیست روز دیگر باید در رقابتهای جهانی حاضر شوند تا بار دیگر برای کشورمان افتخار آفرینی کنند در چنین وضعیتی قرار داشته باشند؟آیا نباید آنها هم اکنون در بهترین وضعیت روحی و روانی در کمال آرامش تمرکزشان به مسائل فنی باشد و تنها به موفقیت در میدان جهانی فکر کنند؟ واقعاً من که نمی دانم چرا مسئولین فقط از کشتی انتظار موفقیت و کسب مدال های رنگارنگ در رقابتهای مختلف را دارند و در مقابل هیچ حمایتی از ورزشکاران این رشته نمی کنند؟

نوروزی خاطرنشان کرد:متأسفانه هم اکنون در ورزش ما هیچ مقام مسئولی پاسخگو نیست و فقط در زمانی که تیم های مختلف نتایج مطلوبی را کسب می کنند آنها در برنامه های مختلف اعلام می کنند به دلیل مدیریت قوی این موفقیت ها حاصل شده  در حالی که واقعیت چیز دیگری است در هر صورت امیدورام یک روز در ورزش ما عدالت حاکم شود تا حق به حق دار برسد و هر فردی که از هر نظر شایسته بود مدیر ورزشی شود؟/آق


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.