سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات گسترده آمریکایی ها علیه جنگ در سوریه

مردم نیویورک دیشب با تجمع در میدان تایمز این شهر به عنوان پرتردد ترین نقطه گردشگری بزرگترین شهر آمریکا، ضد جنگ طلبی های جدید کاخ سفید در سوریه تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، این افراد با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آنها نوشته شده بود: "دست از سوریه بردارید، مالیات ما را خرج بمباران بی گناهان نکنید و از جنگ خسته شده ایم"، با حرکت چندباره به دور میدان تایمز، نارضایتی خود را از ماجراجویی جدید کاخ سفید در خاورمیانه ابراز کردند.

بخشی از این افراد را اتباع سوریه و دیگر ملیت ها تشکیل می دادند که پرچم سوریه و تصاویر بشار اسد، رییس جمهور کشورشان را حمل می کردند.

خانم میانسالی در حالی که رسانه های آمریکایی به دورش حلقه زده بودند، با فریاد اوباما را دروغگویی بزرگ نامید و گفت: همانطور که جورج بوش به دروغ، عراق را به بهانه سلاح کشتار جمعی اشغال کرد، امروز اوباما به ما دروغ می گوید.

وی افزود: همه می دانیم که این جنگ نیز، جنگ نفت و گاز است و کاخ سفید از واژه دموکراسی سوءاستفاده می کند.

جوان دیگری علت جنگ طلبی کاخ سفید را در تامین منافع شرکتهای اسلحه سازی آمریکا دانست و گفت: مالیات ما را برای خودمان خرج نمی کنند و همه را به اسلحه سازان هدیه می کنند.

تظاهرات ضد جنگ، شعارها و دست نوشته های این افراد در میدان تایمز، مورد توجه گردشگران بی شمار این نقطه پرتردد نیویورک قرار گرفته بود.

مردی جوان از سخنرانان این تجمع با اشاره به دو لشکرکشی آمریکا به عراق و افغانستان، از بی توجهی کاخ سفید به قوانین بین المللی و راهکارهای منطقی برای حل بحران ها انتقاد کرد.

حدود ده نفر از اتباع سوریه در حالیکه پرچم مخالفان نظام سوریه را در دست داشتند، ضد راهپیمایان ضد جنگ شعار دادند که با واکنش شدید این افراد، به ویژه اتباع سوریه مواجه شدند.
پلیس نیویورک نیز که بر این تظاهرات نظارت می کرد، مانع درگیری عده ای اندک مخالفان نظام سوریه با تظاهرات کنندگان شد.

جوانی مسلمان ضمن در دست داشتن پلاکاردی در محکومیت جنگ طلبی آمریکا در سوریه، به خبرنگار ما گفت: بیشتر رسانه های آمریکایی همانند جنگ عراق و افغانستان، در حال دروغ پردازی ضد نظام سوریه هستند.

تظاهرات کنندگان در پایان بر لزوم ممانعت کنگره و دیگر نهادهای مدنی آمریکا از شعله ور شدن دوباره جنگ در خاورمیانه تاکید و اعلام کردند: بار دیگر ضد جنگ افروزی کاخ سفید راهپیمایی اعتراض آمیز برگزار خواهند کرد. 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.