سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی :

جامعه نیازمند ایجاد شادی و نشاط است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم گشایش استودیو موزه موسیقی گفت: جامعه امروز نیازمند ایجاد شادی و نشاط است و باید به این مهم بیش از پیش توجه شود.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،استودیو موزه موسیقی با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی معاونت هنری وزارت ارشاد، محمدباقر قالیباف شهردار تهران و جمعی از هنرمندان موسیقی گشایش یافته است.

علی جنتی در ابتدای این مراسم به تلاش های مرادخانی برای گشایش و برپایی این استودیو اشاره کرد و توضیح داد: گنجینه موسیقی فراهم شده در این محل بی نظیر است و این مجموعه موجب مباهات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی در ادامه به اهمیت و ارزش موزه موسیقی اشاره کرد و یادآور شد: سفیران کشورهای مختلف از دیدن این موزه اظهار شگفتی کرده اند و امیدوارم این موزه پس از تجهیز به محل مناسبی برای فعالان عرصه موسیقی تبدیل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام خرسندی از پذیرش معاونت هنری ارشاد از سوی مرادخانی، وجود خانه موسیقی را حاصل تلاش وی دانست و اظهار امیدواری کرد که اهداف مورد نظر در این حوزه به مرحله اجرا برسد.

جنتی همچنین با تقدیراز تلاش های شهردار تهران در ایجاد فضاهای فرهنگی و فرهنگسراها در پایتخت کشور، خواستار همکاری بیش از پیش شهرداری تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی فرهنگ و هنر شد.

وی با تاکید بر اینکه نشاط در جامعه باید تقویت شود از احمد مسجد جامعی تقدیر و اظهار امیدواری کرد که ادامه دهنده شایسته ای برای راه وی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.
 
علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز دراین مراسم با یادآوری اینکه هویت فرهنگی یکی از مهمترین مسائل مورد توجه درحوزه شهری است گفت: پیشنهاد ساخت موزه سینما در سال 1371 در دوران فعالیت محمد بهشتی به عنوان مدیرعامل توسعه فضاهای فرهنگی ارائه شد و در نهایت امروز این موزه به مجموعه ای از گنجینه موسیقی کشور تبدیل شده است.

مرادخانی از موزه موسیقی به عنوان یکی از مهمترین ویترین های فرهنگی و هویت ایرانی اسلامی یاد کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که اقدامات اینچنینی در دولت تدبیر و امید با حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادهای فرهنگی همچون شهرداری تهران ادامه یابد.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران نیز در این مراسم یادآورشد: هنر وقتی با انسانیت درهم می آمیزد به اثرگذاری رسیده و در اوج قرار می گیرد.

وی یادآور شد: معتقدم به رغم تلاش های انجام شده در شهرداری تهران، هنوز نتوانستیم آنچنان که باید به نیازها و خواسته های مردم پاسخ دهیم و تلاش ما بر این بوده که شهرداری تهران از یک نهاد اجتماعی صرف به جایگاهی برای ارائه خدمات فرهنگی به شهروندان تبدیل شود.

قالیباف به سالن سازی های انجام شده از سوی شهرداری تهران اشاره کرد و گفت که امروز پنج هزار صندلی در سالن های سینمایی برای شهروندان وجود دارد و در عرصه تئاتر نیز چهار هزار و 500 سالن به ظرفیت کشور از سوی شهرداری تهران افزوده شد.

وی راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس، باغ موزه زندان قصر و دیگر مجموعه های فرهنگی را در راستای ارائه خدمات فرهنگی به شهروندان دانست و بر ادامه این مهم تاکید کرد./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.