سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد پارلمان لبنان از موضعگيري عربها در قبال سوريه

رئيس مجلس نمايندگان لبنان موضعگيري کشورهاي عربي در خصوص سوريه را تقبيح کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني المنار؛ نبيه بري با اظهار ناخرسندي از موضعگيري هاي عربي در قبال تحولات سوريه در نشست روز چهار شنبه نمايندگان؛ خواستار تشکيل هرچه زودتر دولت وحدت ملي شد . 

يوسف شميتو خبرنگار المنار با تهيه گزارشي در اين خصوص گفت:« حمله اي که آمريکا و متحدان آن براي انجامش در سوريه برنامه ريزي مي کنند و اوضاع لبنان در سايه تحولات کنوني، محور گفتگوهاي نمايندگان لبناني در منطقه «عين التيني» بود» .

در همين حال نمايندگان پارلمان لبنان به نقل از نبيه بري رئيس پارلمان تصريح کردند وي خواستار تشکيل دولت فراگير ملي  شده و در شرايط استثنايي کنوني انجام اين کار را در امروز بهتر از فردا دانسته است. 

علي بزي يکي از نمايندگان مجلس لبنان گفت:«همه رهبران و نيروها بايد منافع کشور را در نظر بگيرند و خطرناک بودن اين شرايط سياسي را در نظر گيرند و قبل از آنکه مشکلي بوجود آيد دولت وحدت ملي را تشکيل دهند و چه بهتر که اين کار در اين لحظه بسيار سرنوشت ساز انجام شود» .

علي المقداد يکي ديگر از نمايندگان پارلمان لبنان گفت:« آيا دولت لبنان شايسته اين نيست که دولتي داشته باشد که بتواند در اين شرايط موضعگيري کند و نماينده مردم باشد . نگاهي به شرايط و امور مردم و پيامدهاي فضاي کنوني و پرفشار جنگ بيندازيد، آيا اين کار تشکيل دولت را ضروري نمي کند» .
گفتني است نبيه بري روز گذشته در ديدارهاي خود با غازي العريضي وزير کار در دولت موقت و هماهنگ کننده سازمان ملل در لبنان ديدار و گفتگو کرد.
برچسب ها: سوریه ، لبنان ، انتقاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.