سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارشی از 2 بازی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران و ایتالیا

ساحلی بازان، انتقام جام جهانی را دوبله از ایتالیا گرفتند!

تیم ملی فوتبال ساحلی ایتالیا که از تیم های قدرتمند فوتبال ساحلی جهان و اروپاست به تهران آمد تا دو بازی دوستانه با تیم ملی ساحلی ایران انجام دهد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم ملی ایتالیا که از تیم های قدرتمند ومطرح اروپا و جهان است در سال 2011 میزبان جام جهانی فوتبال ساحلی بود و اتفاقا با ایران همگروه بود که بازی در وقت معمول و اضافه به تساوی رسید اما در ضربات پنالتی ایران با بدشانسی مغلوب ایتالیا شد. فدراسیون فوتبال  ایتالیا هم توجه ویژه ای به تیم ملی ساحلی کشورش دارد و تیم ملی فوتبال ساحلی ایتالیا در سال 2008 به مقام دوم جهان رسیده و در سال 2005 عنوان پنجم را کسب کرده است. .این حریف به منظور آمادگی تیم ملی ایران در جام جهانی ساحلی تاهیتی یک حریف تدارکاتی بسیار مناسب به نظر می رسد و هدف از رویارویی با این تیم ، مدلسازی دیدار مقابل اوکراین و دیگر حریفان اروپایی است که ممکن است ایران با آنها بازی کند. ایران در جام جهانی 2013 تاهیتی با تیم های قهرمان هر قاره همگروه شده است. برزیل قهرمان آمریکای جنوبی، اوکراین قهرمان اروپا و سنگال قهرمان آفریقا که گروه ایران را با توجه به قهرمان آسیا بودنش به گروه مرگ تبدیل می کند. دیدار با ایتالیا در زمین ساحلی ورزشگاه تختی که یکی از بهترین زمین های ساحلی کشور انجام شد و ملی پوشان در دو بازی توانستند لاجوردی ها را مغلوب کنند. بازی اول 5 بر سه و بازی دوم هفت بر سه به سود ایران شد.

تیم ملی ایران با ترکیب علی نادری، سیدپیمان حسینی ، محمدرضا حاجی پور ، حسن عبداللهی ، مهران مرشدی زاده ، امیرحسین اکبری ، مهدی حسنی ، مصطفی کیانی ، فرید بلوکباشی، محمد احمدزاده ، محمدعلی مختاری ، شهریار مژده در این دو بازی حاضر شد و البته مسلم مسیگر که بهترین گلزن تیم ملی است را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت. ایران در بازی اول در دو نیمه کاملا از حریف برتر بود و مارکو اکتاویو سرمربی تیم ملی ایران برای اینکه به همه بازیکنانش میدان بدهد، در نیمه سوم بازیکنان ذخیره را به میدان فرستاد که البته در همین نیمه ایران نتوانست به ایتالیا گل بزند. گلهای تیم ملی ایران را محمد احمد زاده در دقایق 5 و 20 فرید بلوک باشی در دقایق 11 و 18 ، محمد مختاری در دقیقه 13 به ثمر رساندند. گلهای ایتالیا در دقایق 5 ، 25 و 31 وارد دروازه ایران شد.

در بازی دوم که پیش بینی می شد ایتالیایی ها بهتر ظاهر شوند اما مقهور قدرت ساحلی بازان شدند. در این بازی ایران در هر سه نیمه برتر ظاهر شد و گلهای تیم ملی ایران را محمد احمد زاده در دقایق 5، 11 و 28 ،  فرید بلوک باشی در دقایق 13 و 15، پیمان حسینی در دقیقه 29 و امیرحسین اکبری در دقیقه 35 به ثمر رساندند. گلهای ایتالیا در دقایق 9 ، 30 و 32 وارد دروازه ایران شد تا میزبان جام جهانی 2011 که از عوامل حذف ایران در مرحله مقدماتی آن رقابتها بود، به صورت دوبله شکست بخورد و انتقام شکست در ایتالیا این بار به صورت دوبله گرفته شود.
پس از پایان دو بازی مربیان دو تیم درباره بازی و حضور ایران در جام جهانی نظرات جالبی داشتند.
مارکو اکتاویو سرمربی تیم ملی ایران درباره بازی گفت: ایتالیا حریف بسیار خوبی برای آمادگی جام جهانی 2013 تاهیتی برای ایران بود. ما همه بازیکنان را در دو بازی مقابل ایتالیا تست و در هر دو بازی قدرت تیم در سه نیمه تقسیم کردیم. به همین دلیل در بازی اول در نیمه سوم مثل نیمه اول و دوم پر قدرت نبودیم اما در بازی دوم در هر سه نیمه تیم برتر بودیم. ایتالیا در هفته پیش توانسته بود در یک دیدار دوستانه 6 بر 5 روسیه را ببرد. تیم روسیه، تیم بسیار قدرتمندی در قاره اروپا است و مطمئنا عدم حضور ایتالیا در جام جهانی تاهیتی یک شگفتی محسوب می شود. سرمربی برزیلی ایران درباره جام جهانی 2013 تاهیتی گفته بود: بازیهای ما در جام جهانی تاهیتی بسیار سخت است و ما در گروه مرگ قرار داریم چون قهرمان 4 قاره در گروه ایران قرار دارد. ما سعی می کنیم بهترین بازی خودمان را انجام دهیم . دیدار اول مقابل برزیل  بسیار سخت است و ما همه تلاشمان را می کنیم تا به مرحله بعد صعود کنیم. ایران در حال حاضر در بهترین شکل تاریخ فوتبال ساحلی اش قرار دارد و مدعای آن، دو قهرمانی پی در پی در آسیا در یک سال است.

اما نظر سرمربی تیم ملی ساحلی ایتالیا هم درباره بازی با ایران خواندنی است:  تیم ایران تیم بسیار خوبی است و مطمئنا در جام جهانی حرفهای زیادی برای گفتن دارد و بهتر است بگویم که ما غافلگیر شده ایم. تیم ایران تبم پرقدرتی است و مربی باهوش و شناخته شده ای دارد. میانگین سنی تیم ما بین 24 تا 25  است و اکثر بازیکنان ما فوتبالیست چمنی و یا فوتسالیست بوده اند اما مشخص است که ایرانی ها به صورت تخصصی بازیکنانی در این زمینه تربیت کرده اند. بازی دوستانه قبلی ما با تیم روسیه بود و ما توانستیم این تیم را شش بر پنج ببریم. البته در جام جهانی در مرحله یک چهارم نهایی به اسپانیا خوردیم و در نهایت بدشانسی حذف شدیم. در هر حال ما در دوبازی سعی کردیم که مقابل ایران خوب بازی کنیم اما ایران نشان داد که در اوج آمادگی است و بهخوبی خود را برای حضور در جام جهانی آماده می کند.

این مربی که بازیکن سابق تیم های من بازیکن تیم های ناپولی و برشا بوده است رحمان رضایی را می شناخت: فوتبال ایران در جهان شناخته شده است و من علاوه بر اینکه علی دایی را می شناسم و رحمان رضایی را وقتی که در کالچو بازی می کرد را هم می شناسم. بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران هم پس از پایان دو بازی صحبت کردند.

علی نادری کاپیتان اصفهانی تیم ملی ساحلی ایران گفت: هر چند ما در رقابت های جام جهانی تاهیتی در گروه سختی قرار داریم و تمام تلاشمان را می کنیم که در این مسابقات قدرت فوتبال ساحلی ایران را به همه  نشان دهیم . تیم فوتبال ساحلی ایران در وضعیت خوبی است و به همین دلیل امیدواریم در جام جهانی به مراحل نهایی صعود کنیم. بچه ها در دو بازی خوب بودند و توانستیم انتقام جام جهانی 2013 تاهیتی از ایتالیایی ها بگیریم چرا که واقعا در آن بازی خاطرات تلخی را برای ما رقم زدند.

پیمان حسینی دروازه بان تیم ملی درباره دیدار با ایتالیا گفت: ایتالیا تیم بسیار قدرتمندی در قاره اروپا است ولی بازیکنان ایرانی با غیرتشان به خوبی نشان دادند که چه کیفیتی دارند. بازی مقابل ایتالیا آسان نبود و آنها شوت های دقیقی زدند که کار را برای هر گلری سخت می کند. امیدوارم در جام جهانی تاهیتی بتوانم به خوبی از دروازه ایران حفاظت کنم. ما در گروه مرگ قرار داریم و تمام سعی خودمان را می کنیم که به مراحل بعدی صعود کنیم ، این درست است که قهرمان های هر قاره در گروه ما قرار دارد اما تیم فوتبال ساحلی ایران قهرمان آسیاست و می تواند  کارهای بزرگی انجام دهد. ما در مسابقات جام جهانی تمام تلاشمان را می کنیم که قدرت ساحلی ایران را به همه نشان دهیم.

فرید بلوک باشی هم درباره دو بازی گفته است: تیم ایتالیا یکی از تیم های پرقدرت اروپا است و توانستیم در هر دو بازی پیروز شویم. همین تبم ایتالیا دو هفته پیش تیم روسیه قهرمان جهان را شکست داده بود و سال 2008 هم دوم جهان شده بود. بازی با تیم ایتالیا برای آماده سازیمان بسیار مناسب بود و با برد پرگل در بازی دوم ثابت کردبم برد در بازی اول اتفاقی نبود. ما با با انگیزه بالا در جام جهانی تاهیتی شرکت خواهبم کرد و هدفمان سعود به مراحله بعد است. 
محمد احمد زاده هم که نمایش بسیار خوبی در دو بازی داشت درباره دو بازی با ایتالیا گفت: هر چقدر با تیم های بزرگ جهان بازی کنیم هم تجربه بازی تیم بالا می رود و هم در صورت بردن آنها، اعتماد به نفس تیم بیشتر می شود. در این دو بازی نشان دادیم که برد اولمان مقابل ایتالیا از روی شانس و اقبال نبوده است. در جام جهانی کار سختی داریم اما همه تلاشمان را خواهیم کرد تا نماینده شایسته ای برای فوتبال ساحلی ایران و آسیا باشیم.

حسن عبداللهی مدافع تیم ملی هم آخرین بازیکنی بود که با او گفت و گوکردیم: بازیکنان ایرانی تجربه بالایی در فوتبال ساحلی دارند و بارها و بارها رقابتهای آسیایی و جهانی را تجربه کرده ایم. ایتالیا هم حریف سختی بود اما قدرت تیمی بازیکنان ما هم در اوج خود قرار داشت و توانستیم در نهایت پیروز هر دو بازی شویم. احساس می کنم حضور در این جام جهانی با مارکو اکتاویو نتایج خوبی داشته باشد، هر چند کارمان سخت است اما می خواهیم قدرت فوتبال ساحلی ایران را به رخ حریفانمان بکشیم./زر
برچسب ها: فوتبال ، ساحلی ، گزارش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.