سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

کاهش 29 درصدی بارش‌ها در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از کاهش 29 درصدی بارش‌ها در استان نسبت به دوره آماری بلندمدت مشابه خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، حسنعلی‌زاده در جلسه کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب افزود: در طی پنج ماه سال شمسی 92 (از اول فروردین تا آخر مرداد ماه سال 92)میانگین بارندگی ثبت شده در مراکز هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی 99 میلی‌متر گزارش شده که با توجه به دوره آماری بلندمدت مشابه با مقدار 135.8 میلی‌متر مقدار 29 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در همین مدت مقدار بارندگی در کلانشهر تبریز 96.9 میلی‌متر گزارش شده که با توجه به دوره آماری بلندمدت مشابه با مقدار 124.1 میلی‌متر مقدار 21.9 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

دکترحسنعلی‌زاده ادامه داد: در همین مدت بیشترین بارندگی از شهرستان کلیبر به مقدار 246.3 میلی‌متر و کمترین بارش از شهرستان مراغه به مقدار 44.5 میلی‌متر ثبت و گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی میانگین بارش در 11 ماهه سال زراعی در استان را 278 میلی‌متر اعلام کرد و گفت: بیشترین بارندگی از شهرستان مرند گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در 11 ماه سال زراعی 92-91 (از اول مهر 91 تا آخر مرداد ماه 92) میانگین بارندگی ثبت شده در مراکز هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی 278.2 میلی‌متر گزارش شده که با توجه به دوره آماری بلند مدت مشابه با مقدار 276.9 میلی‌متر مقدار 1.6 درصد افزایش را نشان می‌دهد افزود: در همین مدت مقدار بارندگی در کلانشهر تبریز 250.9 میلی‌متر گزارش شده که با توجه به دوره آماری بلندمدت مشابه با مقدار 258.6 میلی‌متر مقدار سه درصد کاهش را نشان می‌دهد.

حسنعلی‌زاده ادامه داد: در همین مدت بیشترین بارندگی از شهرستان مرند به مقدار 459.3 میلی‌متر و کمترین بارش از شهرستان سراب به مقدار 201.4 میلی‌متر ثبت و گزارش شده است/س

 

برچسب ها: کاهش ، باران ، سرما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.