سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار برنده جايزه صلح نوبل درباره پيامدهاي مداخله نظامي احتمالي غرب در سوريه

"دزموند توتو" برنده جايزه نوبل صلح از آفريقاي جنوبي روز چهارشنبه با انتشار بيانيه اي درباره پيامدهاي مداخله نظامي احتمالي غرب در سوريه هشدار داد و دادن فرصت بيشتر به بازرسان سازمان ملل متحد را در اين کشور خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، در بيانيه "دزموند توتو" آمده است: آشوب ها و بحران هايي که سوريه را تحت تاثير قرار داده است، نبايد از طريق مداخله نظامي حل شود.

توتو که اسقف کليساي انگليکن است در بيانيه خود تاکيد کرد:  بازرسان تسليحاتي سازمان ملل متحد که براي تحقيق درباره احتمال استفاده از سلاحهاي شيميايي در سوريه به اين کشور رفته اند، به زمان بيشتري براي تکميل ماموريت خود نياز دارند. ما براي جلوگيري از خونريزي هاي بيشتر به گفتگو نياز داريم نه به جنگ و رويارويي نظامي.

دزموند توتو که در سال 1984 جايزه نوبل صلح گرفت، در بيانيه خود هشدار داد: حمله به سوريه و اشغال نظامي اين کشور مي تواند به تشديد گسترده تنش ها و خشونت ها در منطقه خاورميانه بينجامد.

از روز دوشنبه کارشناسان سازمان ملل متحد تحقيقات خود را بر روي حمله شيميايي که بيست و يکم اوت نزديک دمشق صورت گرفت، آغاز کرده اند.

به گفته بان کي مون، دبير کل سازمان ملل متحد، کارشناسان تسليحاتي اين سازمان مستقر در سوريه براي تکميل ماموريت خود و نتيجه گيري در تحقيقات خود به چهار روز زمان نياز دارند و در پايان اين مدت نتايج بررسي ها و مطالعات خود را در گزارشي به شوراي امنيت سازمان ملل متحد ارائه خواهند کرد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.