سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر نفت پاکستان : واردات گاز ایران از اواخر سال آینده آغاز می شود

وزیر نفت و منابع طبیعی پاكستان به اطلاع نمایندگان مجلس ملی این كشور رساند كه پروژه انتقال گاز از جمهوری اسلامی ایران به این كشور در دسامبر ۲۰۱۴ (آذر ۹۳) تكمیل و از اول ژانویه ۲۰۱۵ (۱۱ دی ۹۳) عرضه گاز از این خط لوله به پاكستان آغاز می شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نسخه عربي شفقنا ، " شاهد خاقان عباسی" روز پنجشنبه در نشست علنی نمایندگان مجلس ملی افزود: واردات گاز از ایران تحت پروژه مشترك گاز یا طرح خط لوله صلح به پاكستان از اواسط دیماہ ۹۳ آغاز می شود.
براساس گزارش منابع محلی، ایران و پاكستان خواهان تكمیل طرح مشترك خط لوله گاز تا دسامبر سال ۲۰۱۴ (دی ۱۳۹۳) هستند.
عباسی خاطرنشان كرد: پاكستان درصورت تكمیل نكردن این پروژه در موعد مقرر مستلزم به پرداخت جریمه می باشد.
میان ایران و پاكستان در لوای قوانین بین المللی خرید و فروش گاز (GSPA) درخصوص عرضه و خرید این محصول سوختی و همچنین وضع جریمه در صورت اجرانشدن قرارداد دو طرفه در موعد مقرر ؛ توافقاتی صورت گرفته است.
وزیر نفت پاكستان با اشاره به اینكه دولت كشورش برای غلبه بر بحران گاز و نفت درحال كار بر روی پروژه های مختلف انرژی می باشد، تاكید كرد: دولت اسلام آباد به رغم وجود برخی از موانع متعهد به تكمیل پروژه انتقال گاز از جمهوری اسلامی ایران به پاكستان است.
وی گفت: پاكستان برای تولید انرژی موردنیاز و رفع مشكلات در این بخش در حال افزایش كشف ذخایر منابع طبیعی و تولید گاز در داخل كشور، واردات گاز از ایران، بررسی واردات گاز و گاز مایع طبیعی از تركمنستان و قطر است.
شاهد خاقان عباسی افزود: جهت تكمیل پروژه انتقال گاز از ایران و تركمنستان موافقنامه خرید و فروش گاز (GSPA) با این كشورها انجام شده است.
براساس گزارش منابع پاكستانی، ایران در حال حاضر ساخت ۹۰۰ كیلومتر خط لوله به قطر ۵۶ اینچ از عسلویه تا ایرانشهر را تكمیل كرده و اكنون ۲۵۰ كیلومتر آن تا مرز پاكستان هنوز در دست اجرا بوده و انتظار می رود این بخش نیز طی دو سال آینده تكمیل شود.
برچسب ها: بین الملل ، پاکستان ، گاز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.