سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

رواج زندگی مجردی تیشه بر ریشه ازدواج می‌زند

برخی از جوانان دوست ندارند در مقابل برخی رفتارهای شان، والدین آنها را مورد مواخذه قرار دهند، بنابراین وقتی که جوان گمان می کند آزادی او مورد تهدید واقع شده است از کانون گرم خانواده جدا می‌شود و به زندگی انفرادی روی می آورد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، 
تنها زندگی کردن یعنی بدون حضور پدر، مادر یا قیم ایرادی ندارد؛ کم نیستند افرادی که به دلیل حادثه، والدین خود را از دست داده‌اند و مجبورند مجرد زندگی کنند؛ اما مشکل اتفاق‌ها و اعمالی است که به دلیل نبود ناظر برای فرزندان رخ می‌دهد. به طور کل در سال‌های اخیر خانواده معنای قدیمی و کارکرد سال‌های قبل خود را از دست داده است و خانواده‌های یک‌نفره‌ زیادی شکل گرفته‌اند.
به دلیل اینکه در آن مناطق قیمت‌ها پایین‌تر است و بافت زندگی به گونه‌ای است که جوانان به تنهایی و راحت‌تر پذیرفته می‌شوند. البته در شمال شهرها نیز افراد خیلی همسایه‌مدار نیستند و کاری به هم ندارند؛ اما هزینه های بالای زندگی در آ ن محله‌ها باعث می‌شود بیشتر زندگی‌های مجردی در جنوب شهر شکل بگیرد. به دلیل بافت متراکم مناطق جنوبی حتی یک اتاق با حداقل قیمت قابل دسترسی است و در اکثر موارد صاحب‌خانه‌ها به شرط گرفتن اجاره کاری به کار مستأجر جوان خود ندارند. این وضع باعث می‌شود که بسیاری از جوانان به آسانی درگیر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شوند.
این روزها بچه‌دار شدن به شدت تشویق می‌شود که به نظرم باید این تشویق در زمینه ازدواج و تشکیل خانواده نیز صورت گیرد./س
برچسب ها: زندگی ، مجردی ، ازدواج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.