سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پژوهشی دانشگاه تهران خبر داد؛

مشارکت دانشگاه تهران در 20 طرح کلان کشوری

سهم دانشگاه تهران در زمینه تولید علم 15 درصد است و این دانشگاه در 20 طرح کلان مشارکت دارد.

دکتر قاسم عمو عابدینی، معاون پژوهشی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در زمینه اولویت های پژوهشی طبق نقشه جامع علمی کشور برنامه ریزی مدیریت یکپارچه علم و فناوری در زمینه پژوهش و فناوری تدوین شده و در حال اجرا است. 

وی با اشاره به توانمندی اساتید در تولید علم افزود: طبق برنامه فوق، توانمندی اساتید به سمت نیازهای کشور هدایت می شود که در کنارتان نظام عرضه و تقاضا و نظام نوآوری در حوزه نوآوری کار در مرز دانش، و پژوهش کاربردی و رفع نیازهای کشور توسعه یافته است. 

عمو عابدینی با اشاره به نظام عرضه و تقاضا در دانشگاه تهران اظهار داشت: مشارکت این دانشگاه در طرح های کلان افزایش یافته و در حال حاضر در 20 طرح کلان مطرح شده در عتف مشارکت می کنیم. 

معاون پژوهشی دانشگاه تهران با اشاره به سهم دانشگاه تهران در تولید علم ادامه داد: سهم این دانشگاه 15 درصد است که این امر در کنار توانمندی اساتید و پژوهشگاه دانشگاه تهران در زمینه های علوم انسانی، فنی و مهندسی و . . . است که 25 پژوهشکده پژوهشگاه دانشگاه تهران در این زمینه هدایت می شوند. 

* 80 طرح تایید علمی گرفت 

عمو عابدینی با اشاره به خبر فوق اضافه کرد: سال گذشته در جشنواره دستاوردهای پژوهشی دانشگاه تهران 300 دستاورد ارائه شده که پس از ارزیابی داوران 120 طرح شناسایی و غیر تجاری سازی را آغاز همچنین 80 طرح تاییدیه علمی برای تجاری سازی و ورود به بازارکردند.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران با اشاره به دستاوردهای پژوهش اظهار داشت: ربات انسان نمای سورنا، خودروی هیبریدی، ریه مصنوعی، سیستم های نوین دارو رسان به سلول های سرطانی و ساخت  پمپ های حفاری از دستاوردهای این دانشگاه است. 

وی تصریح کرد: از 160 طرح ، 15 طرح ارائه شده که این طرح ها در دانشکده ی فنی، علوم و فنون نوین،‌مراکز تحقیقاتی کشاورزی و حقوق انجام می شود که اساتید دانشگاه تهران در این زمینه به شدت فعال هستند. 

وی در زمینه اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: این طرح یک سال و نیم در دانشگاه تهران کار شد که دکتر فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه تهران، مسئول این طرح بود./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.