سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

بی تحرکی و ورزش نکردن از عوامل بروز ناهنجاری های قامتی است

یک فیزیوتراپ معتقد است، با ورزش و فعالیت فیزیکی منظم می توان از بروز ناهنجاریهای قامتی پیشگیری کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

محمدباقر شمسی با اشاره به خمیدی به جلو(قوز)، خمیدگی به پشت و جلو آمدن شکم و انحنای جانبی ستون فقرات گفت: این ناهنجاری ها می توانند علل مختلفی داشته باشند که عمدتا مادرزادی و ارثی هستند.

این فیزیوتراپ کرمانشاهی یکی دیگر از شایع ترین علل بروز ناهنجاری های قامتی را علل وضعیتی و قرار گرفتن در وضعیت های غلط دانست و گفت: این ناهنجاری در جوانان و نوجوانان بیشتر دیده می شود.

شمسی با بیان اینکه قوز(خمیدگی به جلو) بیشتر در افراد قد بلند و دخترها در سنین بلوغ دیده می شود، گفت: این تغییر وضعیت می تواند مشکلاتی را در سایر ارگانها مثل سیستم تنفسی ایجاد کند.

شمسی توجه به وضعیت صحیح میز کامپیوتر، صندلی ومبل را برای جلوگیری از ابتلا به ناهنجاری های قامتی مهم ارزیابی و افزود: ارتفاع میز و صندلی از اهمیت زیادی برخوردار است و نیاز به توجه جدی دارد و بهتر است افراد از نشستن طولانی پشت میزهای مطالعه و کامپیوتر خودداری کنند.

این فیزیوتراپ سپس بی تحرکی و ورزش نکردن را یکی دیگر از علت بروز ناهنجاری های قامتی دانست و گفت: انجام ورزش و فعالیت بدنی منظم و دویدن های ملایم سبب تقویت عمومی ستون فقرات می شود.

به گفته شمسی وضعیت تنه به عقب و قوس کمر به جلو معمولا در افرادی که عضلات شکمی ضعیف دارند و یا وزن زیادی دارند دیده می شود که این حالت می تواند سبب ایجاد کمردرد در این افراد شود.

شمسی با بیان اینکه انحراف جانبی ستون فقرات معمولا مادرزادی است، گفت:در مواردی که این انحراف مادرزادی نیست با انجام حرکت های اصلاحی مشکل برطرف می شود./س

برچسب ها: کرمانشاه ، ورزش ، بروز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.