سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوباما: مطمئنيم که حمله شيميايي کار حکومت سوريه بوده/ هنوز درباره سوريه تصميمي گرفته نشده

رئيس جمهور آمريکا در گفتگو با شبکه پي بي اس مدعی شد که مخالفان مسلح سوریه دارای سلاح شیمیایی نیستند و افزود: ما گزینه‌هایی را مد نظر داریم که گزینه نظامی یکی از این گزینه‌هاست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، وی گفت : ما هنوز تصميم نگرفتيم اما قاعده بين المللي عليه استفاده از تسليحات شيميايي بايد حفظ شود. 
اوباما مدعی شد : ما به اين نتيجه رسيديم دولت سوريه اين حملات را انجام داده است.اگر چنين است ،بايد با پيامدهاي بين المللي آن مواجه شود.بنابراين ما در حال رايزني با متحدان و جامعه بين المللي هستيم.من هيچ علاقه ي براي شروع مناقشه در سوريه ندارم اما ما بايد اطمينان يابيم زماني که کشورها قواعد بين المللي درباره تسليحات از جمله تسليحات شيميايي را نقض مي کنند- که مي تواند ما را تهديد کند-بايد پاسخگو باشند.
وی مدعی شد که مخالفان مسلح سوریه دارای سلاح شیمیایی نیستند و افزود: ما گزینه‌هایی را مد نظر داریم که گزینه نظامی یکی از این گزینه‌هاست.
رئیس جمهور آمریکا با تاکید براینکه دولت سوریه مسئول حمله شیمیایی هفته گذشته به ریف دمشق است، اظهار داشت: واشنگتن به دنبال جنگ بلند مدت و یا تکرار تجربه عراق در سوریه نیست.
این اظهارات باراک اوباما درحالی مطرح می‌شود که هنوز ادعای مطرح شده علیه دولت سوریه درباره بکارگیری سلاح شیمیایی اثبات نشده و وی بر اساس اخبار رسانه‌های حامی مخالفان، دمشق را متهم به بکارگیری سلاح‌های شیمیایی می‌کند.
برچسب ها: بین الملل ، اوباما ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.