سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دو خبر تئاتری از تماشاخانه ایرانشهر

تماشاخانه ایرانشهر به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) یکشنبه،10 شهریورماه، تعطیل است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل تماشاخانه ایرانشهر، دو نمایش "نام همه مصلوبان عیسی است" نوشته و کاری از ایوب آقاخانی و نمایش " کابوس های خنده دار برای شب و چندتایی هم برای روز" نوشته محمد چرم شیر و کارگردانی رضا حداد یکشنبه، 10 شهریور ماه، روی صحنه نمی روند.

لازم به یادآوری است، نمایش "کابوس های خنده دار برای شب و چندتایی هم برای روز" از دوشنبه، 11 شهریورماه، طبق روال گذشته هر شب ساعت 21:30 با حضور فاطمه نقوی، ستاره پسیانی، ناز شادمان، پگاه طبسی‌نژاد، آرزو عالی و مریم نورمحمدی در تالار استاد حمید سمندریان روی صحنه می رود.

همچنین اجرای نمایش "نام همه مصلوبان عیسی است" پس از شهادت امام جعفر صادق(ع) با نقش آفرینی خیام وقارکاشانی، ایوب آقاخانی، حبیب دهقان نسب، امیرعلی دانایی، بهرام ابراهیمی، کیوان خانبگی، مرجان شیرمحمدی، سام کبودوند، وحید نفر، بهرام سروری نژاد و ناهید مسلمی تا 15 شهریورماه در تالار استاد ناظرزاده کرمانی ادامه خواهد داشت. این نمایش دوشنبه، 11 شهریورماه، ساعت 20:30 به صحنه می رود.

نمایش "نام همه مصلوبان عیسی است" روایتگر روزنامه نگار جوانی است که در دهه 20 به سینما روی می‌آورد و در دل التهابات این دهه، درگیر خط کشی‌های سیاسی و عشقی معصومانه‌ای می شود.
دیگر عوامل اجرایی این نمایش عبارت اند از: الهام صالحی چهره پرداز، کیوان معتمدی نورپرداز، سیامک احصایی و لادن سیدکنعانی طراح صحنه و لباس، هلن بهرامی و ساناز قراملکی گروه دستیار کارگردان، ارسلان آقاخانی طراح پوستر و بروشور و سیروس مهاجری انتخاب موسیقی.

گفتنی است، تماشاخانه ایرانشهر در  خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر، جنب خانه هنرمندان واقع شده است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخبار هنری مجموعه تماشاخانه ایرانشهر و خرید بلیت نمایش می توانند به نشانی www.tamashakhaneh.ir مراجعه کنند و یا برای رزرو بلیت نمایش های یاد شده می توانند از طریق شماره های 88814115، 88814125 و 88814126 با این مجموعه در ارتباط باشند.

آغاز پیش فروش اینترنتی بلیت های نمایش "سنگ ها در جیب هایش"

پیش فروش اینترنتی بلیت های نمایش "سنگ ها در جیب هایش" نوشته‌ مری جونز، که قرار است به کارگردانی پارسا پیروزفر شهریورماه در تالار استاد ناظرزاده کرمانی روی صحنه رود، آغاز شد.

 علاقه مندان برای رزرو بلیت های نمایش این اثر نمایشی می توانند به سایت تماشاخانه ایرانشهر به نشانی‌ اینترنتیwww.tamashakhaneh.ir مراجعه کنند.

گفتنی است، علاقه مندانی که از هم اکنون اقدام به خرید اینترنتی بلیت این نمایش کنند، می توانند از تخفیف 25 درصدی مخصوص ایام پیش فروش این نمایش استفاده کنند.

پیروز فر در سومین تجربه کارگردانی اش این نمایش را به گونه ای به اجرا درخواهد آورد که تماشاگران علاوه بر ابعاد کمیک اثر با جنبه تراژیک آن نیز آشنا شوند. توجه به شخصیت افراد در کنار موقعیت آن ها و پرداختن به جنبه تراژدی در کنار کمدی در این اثر هم باعث تعمق درباره ناتوانی، آرزوها و خواسته های ممکن و یا غیرممکن آدمی می شود و هم شرایطی را به وجود می آورد که مخاطب وضعیت شخصیت های نمایش را همچون موقعیت خود بداند.

نمایش "سنگ ها در جیب هایش" داستان دو هنروری است که با بازی در نقش های متفاوتی از یک فیلم هالیوودی (در مقام کارگردان، سیاهی لشگر، دستیار کارگردان و...) تضاد آشکار میان زندگی واقعی با فضاسازی فیلم را نشان می دهند.

پیروز فر، که پیش از این در نمایش "گلن‌گری گلن راس" و نمایشنامه‌خوانی "خدای کشتار" با رضا بهبودی همکاری داشته است، در نمایش "سنگ ها در جیب هایش" نیز در کنار بهبودی به ایفای نقش خواهد پرداخت. همچنین آتوسا قلم‌فرسایی طراحی صحنه و لباس، بهاره مصدقیان منشی صحنه، حسن طاهری عکاس، آرش فصیح دستیار کارگردان و محمود امید علی مدیر صحنه این اثر نمایشی اند./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.