سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزانه 16 هزار تماس با اورژانس گرفته می شود/30 درصد از ماموریت ها را حوادث ترافیکی تشکیل می دهند

روزانه حدود 16 هزار تماس به صورت 24 ساعته با اورژانس انجام و از این تعداد 4 هزار تماس منجر به پذیرش می شود.

 به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران دکتر سعید عباسی مدیر روابط عمومی طب اورژانس دانشگاه شهید بهشتی در شورای سیاست گذاری سلامت معاونت صدا با بیان اینکه تقش رسانه ها در عرصه کشور انکار ناپذیر است گفت: خوشبختانه با تبیلغات رسانه ها در حوزه بستن کمربند ایمنی توانستیم آمار آسیب های تصادفات رانندگی را کاهش دهیم همانطور که می دانیم سوانح و حوادث رانندگی با روانی زیادی را به جامعه جدا از خسارت مالی تحمیل می کند.
 
وی ادامه داد: معیارها و آموزه های دینی را باید بتوانیم به طرز زیبایی به مخاطبان القا کنیم مثل عدم مصرف الکل .
 
دکتر عباسی با اشاره به اینکه روزانه 16 هزار تماس با اورژانس کشور گرفته می شود افزود: 4 هزار تماس منجر به پذیرش  می شود که 1500 تماس به انجام مامورین می انجامد که از این میزان حدود 20 الی 30 درصد ماموریت ها را حوادث ترافیکی تشکیل می دهند و مابقی نیز خدمات مشاوره ای است.
 
وی با بیان اینکه بیش از نیمی از حوادث را موتور سواران تشکیل می دهند گفت: موتورسواران اغلب در سنین جوانی قرار دارند و بیشترشان نیروی کارآمد برای کشور هستند اما متاسفانه یک حادثه رانندگی سرپرست خانوار را از خانواده ها می گیرد و افراد را دچار آسیب های اجتماعی و اقتصادی می کند.
 
*آموزش کمک های اولیه به مردم


وی با بیان اینکه کمک های اولیه به صورت رایگان در سطح مدارس رانندگان آموزش داده می شود گفت: تلاش داریم تا مقدار زمان رسیدن اورژانس سر صحنه را از 12 دقیقه کمتر کنیم./فع2
برچسب ها: اورژانس ، ترافیکی ، مالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.