سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هرمزگان/

هرمزگانی‌ها داروی‌های خود را بدون مشکل تهیه کنند

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: سازمان غذا و دارو کشور با پیگیری‌های استانی، کمبود بیش از 18 قلم دارو در استان هرمزگان برطرف شده است.



به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران منطقه خلیج فارس، دکتر حسین قاسمی با اشاره به نقش نظارتی و مدیریتی این معاونت در عرضه دارو گفت: خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته کمبود دارویی برای اکثر بیماران شیمی درمانی در استان نداریم و این بیماران می‌توانند داروهای خود را به راحتی تامین کنند.

وی افزود: داروهای ایرانی بیماران ام‌اس به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد و بیماران می‌توانند این داروها را دریافت کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر 27قلم دارویی که مواد اولیه آن از خارج کشور وارد می‌شود، کمبودهایی وجود دارد، اظهار کرد: داروهای وارداتی در حال ترخیص هستند و تا هفته‌های آینده بخش عظیمی از کمبودهای دارویی مرتفع می‌شود.

قاسمی یادآور شد: ترویج فرهنگ مصرف منطقی دارو یکی از برنامه‌های این معاونت است تا داروساز و مسئول فنی داروخانه نیز در این ارتباط علاوه بر پیچیدن نسخه دارویی توضیحات لازم را برای بیمار در زمینه نحوه استفاده، ارتباط با پزشک و ... ارایه دهد.

وی خاطر نشان کرد: این معاونت با شماره تلفن 7661618 در ارتباط با طرح شکایات و مشکلات مردمی و شماره تلفن 7661755 نیز در زمینه کمبود دارویی پاسخگوی مردم استان در ساعت اداری است./ش

برچسب ها: سرپرست ، معاونت ، غذا ، دارو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.