سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

همایش بین‌المللی امامزادگان زمینه‌ساز فعالیت‌های بزرگ در عرصه فرهنگ اصفهان است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: برگزاری همایش بین‌المللی امامزادگان می‌تواند زمینه‌ساز فعالیت‌های بزرگ در عرصه فرهنگ و هنر اصفهان باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، غلامرضا یاوری در گفتگویی با اشاره به اثرات سازنده و مثبت برگزاری کنگره بین‌المللی امامزادگان به عنوان یک رخداد عظیم فرهنگی در شهر اصفهان اظهار کرد: برگزاری این آئین با حضور هیئت‌های خارجی در شهری مانند اصفهان قطعا سبب یک رویداد مهم دینی و مذهبی نه تنها در ایران بلکه در جهان اسلام خواهد شد.

وی از اعلام آمادگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی جهت برگزاری نمایشگاهی جانبی در محل برگزاری همایش خبر داد و افزود: اداره اوقاف می‌تواند با استفاده از سامانه نهاد کتابخانه‌های عمومی از منابع 2 میلیون و 500 هزار جلدی کتاب در کتابخانه‌های استان مطلع شده و فهرستی از جدیدترین کتاب‌های چاپ شده در زمینه امامزادگان، وقف، مسائل فرهنگی در استان و کشور تهیه نماید که با تهیه این لیست نیز ما برای راه‌اندازی نمایشگاه کتاب اقدام خواهیم کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان ادامه داد: برگزاری چنین همایشی آن هم برای نخستین بار در سطح بین‌المللی تلاش و کار مضاعفی را می‌طلبد اما مطمئن هستم که اداره اوقاف استان اصفهان مانند دیگر برنامه‌های فرهنگی که تاکنون برگزار کرده است از عهده آن بر خواهد آمد که در این زمینه شاهد هستیم از ماه‌ها پیش استارت کار برای هماهنگی و چیدمان برنامه‌های این کنگره آغاز شده است.

وی ادامه داد: اصفهان با توجه به شاکله عظیم فرهنگی که دارد می‌تواند برنامه‌های بزرگ را به خوبی مدیریت کند و اداره اوقاف به دلیل کاردان بودن در زمینه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی می‌تواند این برنامه را به کارهای بزرگ‌تری تعمیم دهد تا در جهان اسلام تاثیرگذار باشد.

یاوری تصریح کرد: در جلساتی که با مدیرکل اوقاف اصفهان داشته‌ایم همکاری خود را در زمینه برگزاری این همایش اعلام کرده‌ایم و امیدواریم که این کار زمینه‌ساز فعالیت‌های بزرگ در عرصه فرهنگ و هنر اصفهان باشد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.