سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

همایش سراسری «عشایر، نظم وامنیت» در اردبیل برگزار شد

اولین همایش ملی و سراسری نظم و امنیت ملی عشایر به میزبانی اردبیل و با حضور صاحب‌نظران استان‌های کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ در آیین افتتاح این همایش که صبح امروز و در سالن ولایت اردبیل آغاز شد فرمانده انتظامی استان اردبیل از جامعه عشایری به عنوان گنجینه ارزشمندی از توانمندی‌ها و تولید قدرت ملی یاد کرد.

امیر ابراهیم کریمخانی افزود: نقش عشایر در حوزه اقتصادی تقویت معیشت مردم و حفظ مرزهاست و پاسداری از آن یک نقش بی‌بدیل است که امیدواریم در ارتقای این جایگاه اصیل همه تلاش کنیم.

وی گفت: از یک سال پیش سعی و همتمان را به کار گرفتیم تا این همایش به صورت ملی برگزار شود که در این زمینه از صاحب‌نظران و اساتید مجرب کشوری دعوت کردیم تا مقالات خود را ارائه کنند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه چالش جدی امنیتی در جامعه عشایری استان اردبیل وجود ندارد، ابراز داشت: ما به رغم آنکه استان اردبیل را یک استان امن و پایدار در این حوزه می‌دانیم اما معتقدیم برای حل مشکلات جامعه عشایری باید با دقت نظر و کارهای علمی، تحقیقاتی و پژوهشی سعی کرد تا برخی کاستی‌ها و نگرانی‌ها را در این حوزه به حداقل رساند.

کریمخانی افزود: عشایر سلحشور شاهسون در این استان در طول تاریخ مرزداران حقیقی این سرزمین از لحاظ اعتقادی، دینی، باورهای اسلامی و انسانی بودند و قطعاً‌ این ظرفیت‌ می‌تواند به سرعت توسعه پیدا کرده و ارتقا یابد.

گفتنی است؛ عشایر استان از دو ایل بزرگ شاهسون و قره‌داغ و دو طایفه مستقل شاطرانلو و فولاد‌لو تشکیل شده به طوری که عشایر استان با 12 هزار و 818 خانوار با جمعیت 66 هزار و 521 نفر در 572 قشلاق، هفت زیست بوم، 51 سامانه، 45 طایفه مستقل و یک هزار و 527 اوبه زندگی می‌کنند.

از نظر مقایسه آماری عشایر استان اردبیل 6 درصد جمعیت استان و در کل 5.6 درصد جمعیت عشایر کشور را تشکیل می‌دهند که عشایر این استان در 10 شهرستان این منطقه پراکنده‌اند/س.

برچسب ها: اردبیل ، همایش ، سراسری ، عشایر ، نظم ، و ، امنیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.