سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

افتتاح پروژه ساماندهی رودخانه قزل اوزن در شهرستان طارم

پروژه ساماندهی رودخانه قزل اوزن در محدوده روستای آستاکل شهرستان طارم افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان همزمان با هفته دولت پروژه ساماندهی رودخانه قزل اوزن در محدوده روستای آستاکل شهرستان طارم در استان زنجان با حضور استاندار و مسئواین شهرستان افتتاح شد.

 مديرعامل شركت آب منطقه اي زنجان در این مراسم با ارایه گزارشی از روند عملیات اجرایی این طرح گفت : هدف از اجرای این پروژه جلوگیری از تخریب سواحل ، حفاظت از اراضی کشاورزی ومحدوده روستایی در مقابل بروز سیلاب ، کاهش خطرات احتمالی در حاشیه رودخانه و اجرای سازه های خاکی اعم از خاک ریزهای بدون پوشش یا با پوشش سنگی و سازه های سنگی آبشکن است.

  حمید نیا افزود: از اهداف دیگر این پروژه آزادسازی بخشی از زمینهای مستعد ، جلوگیری از روند مهاجرت روستائیان به شهرها با ایجاد امکان توسعه پایدار کشاورزی و افزایش اشتغال و ارتقاء شرایط زیست محیطی و به وجود آمدن پناه گاههای زیست محیطی است .

 وی در خصوص مشخصات فنی پروژه ادامه داد: در ساحل چپ روستای آستاکل دوهزارو 200 متر خاکریزی طولی با ارتفاع5 متر دارای پوشش سنگی و پاشنه سنگی در بالادست ودرساحل راست سمت روستای ارشت هزار 950 متر خاکریزی طولی با ارتفاع 3متر دارای پوشش سنگی و پاشنه سنگی در بالادست و هزار و 850 متر خاکریزی بدون پوشش همراه با 14 آب شکن تمام سنگی هر یک به طول 50 متر در پایین است به اجراء در آمده است .

 مديرعامل شركت آب منطقه اي زنجان خاطر نشان کرد: در مجموع برای اجرای این پروژه تا کنون اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال هزینه شده است ./س

 

برچسب ها: قزل اوزن ، رودخانه ، طارم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.