سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

کاهش بیش از 30 درصدی وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل های

مدیر کل منابع طبیعی استان همدان گفت: پارسال ميزان آتش سوزي با آغاز فصل گرما 115 فقره و امسال 85 فقره بوده که از نظرمساحت در مقایسه با مدت مشابه پارسال 30 تا 40 درصد كاهش يافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ محمد رضا همتی  يكي از علتهاي كاهش آتش سوزي علاوه بر حضور نيروهاي مجموعه منابع طبيعي در مناطق تحت مدیریت این اداره را كاهش پوشش گياهي در سال جاری  عنوان کرد.
وی افزود: از مجموع 450 هكتار كه تحت تاثير آتش سوزي قرار گرفتند ، 400 هكتار در سطح مراتع بوده و 50 هكتار هم مربوط به جنگلها بوده است.
مدير كل منابع طبيعي همدان خاطرنشان كرد: در سطح شهرستانها اكيپ هايي براي اطفاء حريق در سطح مراتع و جنگلها در نظر گرفته شده كه اين اكيپ ها به علت كمبود اعتبارات از نيروهاي اداره كل منابع طبيعي هستند.
همتي گفت: قبل از آغاز فصل گرما مجموعه منابع طبيعي اقدامات لازم براي جلوگيري از آتش سوزي در سطح مراتع و جنگلها را انجام داده به گونه اي كه حاشيه جاده ها و جنگلها را از علف هرز، علوفه هاي خشك و مواد پلاستیكي آتش زا پاكسازي كرده است كه يكي از علتهاي كاهش ميزان آتش سوزي در سالجاري محسوب مي شود.
وي ادامه داد: همچنين مجموعه منابع طبيعي ، جنگلهاي دست كاشت را به صورت آتش بر در آورده به گونه اي كه فواصلي به طول يك تا دو متر ايجاد كرده تا در صورت وقوع آتش سوزي از وسيع شدن آتش جلوگيري شود.
همتی افزود: مردم بايد از سهل انگاري و روشن كردن بي علت آتش در مراتع و جنلگها خودداري كنند و در صورتي كه با آتش مواجه شدند خود بهترين آتش نشان هستند چراكه آتش در مرحله اول به راحتي خاموش مي شود.
تلفن رايگان 1504 براي اطفاء حريق در مراتع و جنگلها در نظر گرفته شده است كه شهروندان بايد در صورت مواجه شدن با آتش سوزي در مناطقي كه مربوط به مجموعه منابع طبيعي است با شماره مورد نظر تماس بگيرند تا از وسيع شدن آتش جلوگيري شود./س
برچسب ها: کاهش ، آتش سوزی ، مراتع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.