سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توليد 118 ميليون تن محصولات خام "کشاورزي" در کشور/افزايش بيش از 4.5 برابري "توليد" محصولات خام کشاورزي

معاون وزير جهاد کشاورزي با اشاره به رشد توليد محصولات خام کشاورزي گفت: ميزان توليد اين محصولات طي سال جاري به 118 ميليون تن رسيده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ جهانگير پرهمت در نشست خبري اظهار داشت: براساس اعلام وزارت جهاد توليد کمي مواد خام محصولات کشاورزي، امسال 118 ميليو تن بوده است.

وي با بيان اينکه اين ميزان در آغاز پيروزي انقلاب اسلامي 25 ميليون تن بوده است اضافه کرد: اين درحالي است که طي اين مدت افزايش سطح زير کشت ما کمتر از 20درصد بوده و منابع پايه به ويژه اب با محدوديت جدي مواجه است.

پرهمت با اشاره به رشد بيش از 4.5 برابر توليد محصولات خام کشاورزي افزود: اين رشد به ميزان قابل توجهي مرهون حوزه علم وفناوري کشور و نتيجه پژوهش هاي کاربردي است.

وي با بيان اين که سال گذشته 16 رقم جددي به بخش کشاورزي معرفي شده است ادامه داد: اين ارقام نسبت به ارقام گذشته پرمحصول تر هستند.

معاون وزير جهاد کشاورزي خاطرنشان کرد: براساس ارزيابي هاي انجام شده مي توان با استفاده از دانش فني به دست آمده و با ترويج ارقام جديد معرفي شده در سطح اراضي، در سطوح زيرکشت موجود براي برنج، بيش از 600 هزار تن به توليد اين محصول اضافه کرد.

پرهمت با اشاره به افزايش روز افزون کيفيت محصولات توليدي افزود: ما مواد بيولوژيک و آلي را جايگزين سموم و کودهاي شيميايي و گياهان دارويي را جايگزين داروها و افزودني ساخته و ارتقا کيفيت توليد محصولات کشاورزي را سبب شديم.

وي اضافه کرد: محصولات کشاورزي ما که در چرخه صادرات قرار دارند محصولاتي داراي استاندارد بين المللي هستند و اين نشان دهنده سلامت اين محصولات است.

انتهاي پيام/
 
برچسب ها: خام ، افزایش ، وزارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.