سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه /

احداث پژوهشکده باستان شناسی در کرمانشاه

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از احداث پژوهشکده باستان شناسی در کرمانشاه خبر داد

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

نصرت اله سپهر گفت: احداث پژوهشکده باستان شناسی در شهر کرمانشاه یکی از اولویت های کاری در سال مالی جدید است که برای این مهم در اعتبارات 92 این اداره کل رقمی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: کل اعتبارات سال 92 اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه سه میلیارد و 880 میلیون تومان است.

این مقام مسئول یادآور شد: البته علاوه بر این، مبلغ 270 میلیون تومان نیز برای معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه به صورت مجزا در بودجه 92 در نظر گرفته شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: مرمت و بهسازی اضطراری اماکن تاریخی سطح استان کرمانشاه، تملک برخی از اراضی قرار گرفته در محوطه های تاریخی باستانی استان، ادامه روند ساماندهی بیستون و تاق بستان، ادامه مرمت معبد آناهیتا، مرمت بخش هایی از تکیه بیگلربیگی، احیا و مرمت بخش هایی از تاریکه بازار کرمانشاه و احداث پژوهشکده باستان شناسی کرمانشاه از جمله برنامه های اصلی سال مالی 92 است که در اعتبارات امسال برای آنها رقم های مشخصی تعیین شده است.

وی تاکید کرد: استان کرمانشاه از نظر باستان شناسی دارای ویژگیهای بسیار قابل توجهی است که وجود 4000 اثر تاریخی شناسایی شده گواهی بر این ادعاست، بنابراین احداث پژوهشکده باستان شناسی در این استان بسیار مهم است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.