سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

فعالیت 9 هزار نفر در انجمن فیزیک کشور

رئیس انجمن فیزیک ایران گفت : در این انجمن 9 هزار نفر برای تولید علوم فیزیکی و کاربردی کردن آن در کشور تلاش می کنند .

به گزارش باشگاه خبرنگاران بيرجند

اکبرزاده در کنفرانس فیزیک ایران و هجدهمین کنفرانس فیزیک دانشجویی کشور در دانشگاه بیرجندافزود : از این تعداد هزار نفر اعضای هیأتهای علمی فیزیک دانشگاه های کشورند .

وی با بیان اینکه انجمن فیزیک ایران با بیش از 80 سال سابقه فعالیت ، قدیمی ترین تشکل علمی در کشور شناخته شده است گفت : ممیزی دقیق علمی کشور از جمله مسئولیتهای این انجمن است که در این خصوص انجمن فیزیک ایران برای تولید علم و کمک به پیشرفت های علمی کشور نقش بسزایی ایفا می کند.

رئیس انجمن فیزیک ایران افزود : ایران در زمینه تولید علم در جهان رتبه اول را به خود اختصاص داده و در زمینه فیزیک نیز جزو برترین های جهان است.

اکبرزاده راه اندازی باشگاه های فیزیک را از مهمترین اقدامات انجمن فیزیک ایران برای بالا برد توان علم فیزیک در کشور عنوان کرد و گفت : هم اکنون باشگاه های فیزیک تنها در استانهای تهران و اصفهان فعال است که راه اندازی آن در سایر استانهای کشور نیز در دست پیگیری است .

وی با بیان اینکه علم میراث بشر بوده و نباید در انحصار یک کشور قرار گیرد، افزود: هم اکنون تحریم های جدید دشمن محروم کردن ایرانیان از علم است که در این خصوص انجمن فیزیک ایران به عنوان یک ngoبزرگ علمی ، بازوی مشورتی دولت در سیاست گذاری ها است.

کنفرانس فیزیک ایران و هجدهمین کنفرانس فیزیک دانشجویی کشور صبح امروز با حضور 750 دانشجو و استاد فیزیک ایران در دانشگاه بیرجند و به مدت 4 روز آغاز شده است .

هزار و 100 مقاله به این کنفراس ارسال شده که 600 مقاله برای ارائه پذیرش شده است .

در این کنفرانس آخرین یافته ها و تحقیقات دانشجویان و اساتید فیزیک ایران در زمینه های فیزیک هسته ای، فیزیک مولکولی، نانو فیزیک، اپتیک، فوتوتونیک، ذرات بنیادی، فیزیک نظری، نجوم و کیهان شناسی، فیزیک هسته ای و پلاسما ارائه می شود/س
برچسب ها: فعالیت ، انجمن ، فیزیک ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.