سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر فرستاده حقوق بشر آمریکا به کره شمالی

وزارت امور خارجه آمريکا روز سه شنبه اعلام کرد فرستاده حقوق بشر خود را اين هفته به کره شمالي مي فرستد تا به آزادي يک تبعه خود در اين کشور کمک کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ، وزارت امور خارجه آمريکا در بيانيه اي اعلام کرد رابرت کينگ فرستاده ويژه آمريکا در امور حقوق بشر در کره شمالي روز جمعه عازم پيونگ يانگ مي شود تا به آزادي کنت بائه کمک کند.
در اين بيانيه آمده است کينگ در سفر به کره شمالي عفو ويژه بائه را به دلايل بشردوستانه خواستار خواهد شد تا او بتواند براي درمان بيماري خود به آمريکا بازگردد. بائه 45 ساله ماه آوريل به 15 سال زندان با اعمال شاقه در کره شمالي محکوم شد . 
رسانه هاي آمريکا نيز پيشتر اعلام کرده بودند جيمي کارتر رئيس جمهور اسبق اين کشور قصد دارد خيلي زود به کره شمالي سفر و به آزادي يک تبعه آمريکا که در اين کشور بازداشت است کمک کند.
کارشناسان مي گويند باتوجه به اينکه کره شمالي تلاش مي کند از مسئله بائه به عنوان اهرمي سياسي براي آغاز گفتگو با آمريکا استفاده کند ، مشخص نيست آيا اين سفر نتيجه اي خواهد داشت يا خير.
کره شمالي پيشنهاد مذاکرات مستقيم و بدون قيد و شرط با آمريکا را مطرح کرده است اما درعين حال به درخواست هاي واشنگتن از پيونگ يانگ در خصوص تلاش براي عاري سازي هسته اي پيش از آغاز چنين مذاکراتي بي توجه است . 
در گذشته نيز چند شهروند آمريکايي ديگر به اتهامات مشابه در کره شمالي بازداشت شده بودند اما همگي آنها کمي بعد آزاد شدند . 
بيل کلينتون رئيس جمهور اسبق آمريکا سال 2009 به کره شمالي سفر کرد تا دو خبرنگار زن آمريکايي را که در اين کشور بازداشت شده بودند به کشور بازگرداند.
کارتر نيز از پيشينه ماموريت هاي ديپلماتيک در کره شمالي چه به نمايندگي از دولت آمريکا و چه به عنوان يک سفر بشردوستانه شخصي برخوردار است . 
وي سال 2010 نيز به آزادي آيجالون گومز تبعه آمريکايي کمک کرد که به علت ورود غيرقانوني به خاک کره شمالي بازداشت شده بود . 
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، کره ، شمالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.