سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آنکارا- مسابقات والیبال جوانان جهان/ ايران - مصر + مصاحبه

دورخيز بلند ايران براي حضور در جمع هشت تيم/ حريف ايران را بهتر بشناسيم

تیم ملی والیبال کشورمان در نخستین دیدار از مرحله دوم مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان به مصاف تیم ملی مصر خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، دیدار تیم‌های ملی ایران و جوانان مصر ساعت 11:00 به وقت ترکیه در سالن باشکنت آنکارا برگزار خواهد شد.

والیبال جوانان مصر در طول 16 دوره برگزار شده مسابقات جهانی، 8 دوره حضور را تجربه کرده اند.

تیم ملی جوانان مصر نخستین حضورش در مسابقات والیبال قهرمانی جهان این رده سنی در سال 1981 مصادف با دومین دوره این پیکارها را در کارنامه خود به ثبت رساند. مصریها در این بازیها که در امریکا برگزار می شد مکان 15 جدول رده بندی را به خود اختصاص دادند.

دومین حضور جوانان والیبالیست مصری در مسابقات جهانی مربوط به سال 1985 می شود آنها در سومین دوره این پیکارها با یک پله سقوط نسبت به دور گذشته مکان 16 را به خود اختصاص دادند.

تیم ملی والیبال جوانان مصر در سومین حضور پیاپی و متوالی خود در مسابقات قهرمانی جهان توانست 3 پله صعود داشته باشد و مکان 13 را به نام خود ثبت کند.

مصری‌های جوان در سال 1991 پس از یک دوره دوری از رقابتهای جهانی توانستند در کشور خود رقابتها را برگزار و جایگاه 12 را بدست آورند.

والیبال مصر در مسابقات جهانی رده سنی جوانان در سال 2003 پس از 5 دوره دوری، حاضر شد و در جایگاه نهم جدول رده بندی ایستاد. مسابقات جهانی جوانان ایران را می توان بهترین دوره حضور مصریها از نظر نتیجه گیری عنوان کرد.

تیم ملی والیبال جوانان قاره افریقا در سال 2007 هم پس از یک دوره غیبت به مصاف حریفان جهانی خود رفتند. آنها در این پیکارها نیز به کسب جایگاه دهمی مسابقات در مراکش بسنده کردند.

در مسابقات والیبال جوانان جهان در سال 2009 تیم ملی مصر به نمایندگی از قاره افریقا حضور یافت. در این رقابتها که به میزبانی کشور هند برگزار شد مصریها در شرایطی شاهد قهرمانی تیم برزیل بودند که مکان سیزدهمی را به خود اختصاص دادند.

تیم ملی والیبال جوانان مصر در سال 2011 در شهر ریودوژانیرو هشتمین حضور خود را در مسابقات قهرمانی جهان تجربه کردند و مکان 15 را به خود اختصاص دادند.


نفرزاده: برای جنگ روانی مصریها تدابیری خاص داریم

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان گفت: برگزاری مسابقات با فرمول جدید در مرحله دوم عادلانه نیست چون اگر یک تیم که نتایج خوبی در دور نخست گرفته در مرحله دوم بنا به دلایلی نتیجه را واگذار کند از راهیابی به جمع 8 تیم باز می ماند و تیمها فرصت جبران ندارند.

نفرزاده در گفتگو با خبرنگار ما اظهارداشت: ما شرایط این دوره از مسابقات را فرمول جدید پذیرفته ایم و در بازی امروز تمام تمرکز خود را روی شکست تیم ملی مصر خواهیم گذاشت تا بتوانیم جواز صعود به جمع 8 تیم برتر جهان را به دست آوریم که این امر بزرگترین برنامه ما در این دوره از مسابقات است.

وی از بررسی دقیق بازیهای تیم ملی مصر در مرحله مقدماتی مسابقات خبر داد و افزود: فیلم بازیهای مصر در دور نخست را به طور کامل دیده ایم و از نوع بازی آنها شناخت کامل داریم. با توجه به ارزیابی که از نقاط ضعف و قوت آنها داشتیم برنامه های تاکتیکی خود را در مقابل آنها و در حین مسابقه اجرا خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان در ادامه یادآور شد: سیستم والیبال مصر تا حدودی قدرتی است اما بازیکن شماره 17 این تیم بلند قامت است و به خاطر فیزیکی که دارد زمانی که داخل میدان است از این بازیکن برای توپهای سرعتی استفاده می کنند. ما ديروز تمرین خوبی داشتیم و بازیکنان تیم از انگیزه کافی برای شکست حریف و راهیابی به جمع 8 تیم برخوردارند و در مقابل تیم ملی ایران و کشورشان احساس مسئولیت میکنند.

نفرزاده در خصوص جنگ روانی که مصریها در حین بازی از آن برای کشاندن بازی به مسائل حاشیه ای استفاده می کنند، گفت: در تمام بازیهایی که تاکنون برگزار کردیم به نوعی حریفان سعی داشتند با توسل به جنگ روانی به سبک خاص کشور خودشان و به گونه های مختلف نتایج را تغییر دهند اما شاگردانم حرفه ای هستند و به هیچ عنوان به این مسائل توجه نمی کنند و خود را وارد این مسائل نمی کنند، ما در خصوص این موضوع هم تدابیر خاص خود را داریم.


سرمربی مصر: ریسکی بازی خواهیم کرد/به صعود به جمع 8تیم امیدواریم

ابوزید سرمربی تیم ملی مصر گفت: بازیکنانم به صعود به جمع هشت تیم امیدوار هستند و من می توانم بگویم که دیدار با مصر برای ایران آسان نخواهد بود.

وی افزود: ما در این بازی بهترین نمایشمان را خواهیم داشت چون چیزی برای از دست دادن نداریم.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان مصر یادآور شد: بیشتر بازیکنان ترکیب این تیم فقط ۱۷ سال سن دارند و تنها با یک ماه تمرین آماده حضور در این مسابقات شده اند. اما باز هم می گویم که ایران کار آسانی برابر ما نخواهد داشت.


حمودی: اسیر مصریها نمی شویم

پاسور تیم ملی والیبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار ما اظهارداشت: اکثر تیمهای عربی از جمله مصر سعی می کنند با انجام حرکاتی خاص در ابتدای یک دیدار از نظر روحی و روانی تیم حریف را بهم بریزند. تجربه این نوع رفتار آنها را در بازیهای جهانی نوجوانان که امسال در کشور مکزیک برگزار شد داشتیم.

حميد حمودي یادآور شد: مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان نیز با همین فرمول کنونی جوانان برگزار شد و ما در مرحله دوم به تیم مصر خوردیم. در این بازی 2 ست اول بازی خوب پیش رفت اما در ست سوم آنها با انجام حرکات خاص و اعتراضهای زیاد به داور بازی را از حالت اولیه خود خارج کردند. با توجه به این شناختی که از آنها داریم خود را برای مصاف با مصریها هم از نظر فنی و هم روحی روانی آماده کرده ایم.

وی افزود: تیم ملی مصر در بازیهای گذشته خود در این دوره از مسابقات نشان داده که تیم شکننده ایست وقتی 3 الی 4 پوئن از حریف عقب می افتند شیرازه تیم آنها بهم می ریزد. ما با بهره گیری از این مساله اجازه امتیاز آوری به آنها نمی دهیم و سعی خواهیم کرد که با اختلاف پوئن بالا بازی را دنبال کنیم.

پاسور تیم ملی جوانان کشورمان در خصوص تفاوت سطح کیفی مسابقات جهانی در رده سنی جوانان با نوجوانان گفت: سبک بازی تیمها در رده سنی نوجوانان شکل اصلی خود را پیدا می کند، بازیکنان جوان از نظر نوع بازی تفاوت چندانی با رده نوجوانان ندارند تفاوت در تجارب بازیکنان است. والیبالیستهای این رده سنی پختگی بیشتری دارند و می توانند در پوئن های حساس از موقعیتهای به دست آمده نهایت بهره برداری را داشته باشند. به طور کلی باید بگویم تجربه در این بازیها حرف اول را میزند.

حمودی افزود: من به عنوان پاسور باید امروز آرامش خود را حفظ کنم تا بتوانم هم تیمی هایم را در توپ رسانی تغذیه کنم. امروز طبق برنامه ای که کادر فنی تدارک دیده بود تمرین توپی و کار با وزنه داشتیم. تمام بازیکنان با نشاط هستند و عزم خود را برای شکست مصر جزم کرده اند. هدف ما در این مسابقات برد پله پله است به طوری که فقط روی بازی امروز و غلبه بر حریف با نتیجه 3 بر 0 تمرکز کرده ایم./مح


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.